Geloren - kloubní výživa pro psy

Zdravé alternativy vánočního menu!

22.12.2016
Foto: 123rf.com

Vánoční svátky se neodmyslitelně pojí s dobrým jídlem a pitím, které však většinou nebývá příliš zdravé. Tradiční vánoční pokrmy jsou plné cukru a tuku. Nelíbí se vám to? Rády byste připravily vánoční hostinu alespoň o něco zdravěji? Chtěly byste přes Vánoce i nějaké to kilo shodit? Pak se nechte inspirovat našimi tipy jak nahradit tradiční ingredience těmi zdravějšími, aby bylo vánoční menu výživnější a lépe stravitelné.

Smažený kapr nebo řízek

Je tato pochoutka i na vaší vánoční tabuli? Pokud byste to letos chtěly zkusit o něco zdravěji, zkuste klasický trojobal vyměnit za hrašku, kterou koupíte v každé zdravé výživě. Hraška má také tu výhodu, že je vhodná pro osoby s bezlepkovou dietou.

Bramborový salát

Tradiční vánoční večeře se skládá ze smažené ryby a bramborového salátu plného majonézy. Jedna porce vašemu tělu nic neudělá. Pokud si však vánoční večeři několikrát přidáte a salát dojídáte i několik dní potom, dáváte svému tělu už slušnou dávku tuku. Pokud nechcete majonézu ze salátu vypustit úplně a neodpustíte si jeho krémovou konzistenci, zkuste letos místo klasické majonézy do salátu přidat sojanézu nebo řecký jogurt.

Cukroví

Myslíte si, že to pravé vánoční cukroví je jen jedno? Nezůstávejte konzervativní, zkuste letos upéct zdravé cukroví, které je stejně dobré jako to klasické. Aby bylo cukroví o něco zdravější, můžete místo klasické bílé mouky využít mouku žitnou, celozrnnou či špaldovou, upéct více cukroví z oříšků, které má vysoké nutriční hodnoty, nebo místo bílého cukru použít stévii, agáve, rýžový či datlový sirup nebo datlovou pastu. Velmi oblíbený je také javorový sirup, který má výbornou chuť. Máslo v cukroví můžete nahradit ghí máslem, které se také prodává ve zdravé výživě.

Zdravější náhrady ingrediencí (můžete si vytisknout na ledničku):

Bílý cukr – třtinový, rýžový/agáve/datlový/javorový sirup, stévie

Sádlo/máslo/margarín – olivový olej, řepkový olej, ghí máslo

Pšeničná mouka – celozrnná, žitná, špaldová mouka

Smetana – přírodní nebo řecký jogurt

Trojobal – hraška

Majonéza – přírodní nebo řecký jogurt, sojanéza

Omáčky – přírodní šťávy z masa

Cukroví, moučníky – čerstvé nebo sušené ovoce

Kravské mléko – sójové, mandlové, rýžové, ovesné mléko

Klasický jogurt – sójový jogurt

Vejce – rozmačkaný banán (sladké dezerty)

Jak si nahrazujete těžké vánoční pokrmy vy? Nebo si jednou za rok nezdravou večeři neodpustíte? Dejte nám vědět!

Tereza Obořilová

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook