Geloren - kloubní výživa pro psy

Zařaďte řasy do svého jídelníčku! V čem vám pomohou?

30.5.2016
Foto: pinterest.com

Mořské i sladkovodní řasy se dostávají stále více do povědomí díky svým vynikajícím léčivým účinkům. Obsahují velké množství biologicky aktivních látek, které mají blahodárný vliv na mnohá onemocnění a zdravotní potíže. Řasy se řadí mezi zelené potraviny, které jsou tělu velmi prospěšné a dopřávají mu velké množství kvalitních živin, důležitých pro správné fungování všech tělesných procesů. Označují se jako přírodní zázrak, jsou výjimečným produktem přírody, doplňujícím zdravé stravování a řadí se mezi nejstarší organismy na naší planetě. Pojďte s námi objevit všechny jejich benefity i vy!

Proč jíst řasy

Řasy mají velmi mnoho pozitivních účinků na lidský organismus. Nejprokazatelnější je zvýšení obranyschopnosti proti infekcím a nemocem a vytvoření pevného základu vašeho zdraví. Řasy je také vhodné užívat jako prevenci cukrovky, osteoporózy či rakoviny tlustého střeva. Posílí váš imunitní systém a odstraní z vašeho těla toxiny, což je pro udržení zdravého organismu velice důležité. Mají také výrazné antibakteriální účinky a od chemických léčiv se liší tím, že nepoškozují střevní mikroflóru. Pozitivně ovlivňují spánek, myšlení a paměť.

Mile vás překvapí také podíl bílkovin, které jsou v řasách obsaženy až v 60 %, a chlorofylu, což je rostlinné barvivo nádherné smaragdově zelené barvy, pomáhající k detoxikaci a celkovému pročištění zažívacího systému a organismu jako takového. Díky chlorofylu se vám také budou lépe a rychleji hojit rány a zlepší se celkový krevní obraz. Betakaroten, který je v řasách zastoupen, poskytne vašemu tělu ochranu před nádorovými onemocněními. Má také vynikající antioxidační účinky, které vaše tělo zbaví toxinů, díky čemuž budete mít krásnější pleť, budete plní energie a zlepší se vám trávení.

Možnosti užívání řas

Výhodou řas je, že jsou výtvorem přírody, a není tedy nutné je jakkoliv upravovat. Konzumovat je můžete jako přílohu k masu, do polévek nebo salátů, v plátcích nebo v tabletkách, což je asi ta nejjednodušší forma. Tabletky jsou také velmi dobře dostupné. V lékárnách, zdravých výživách nebo v drogériích je můžete koupit samotné nebo namíchané s dalšími minerálními látkami, které podporují dobré vstřebání živin z řas. Řasy v plátcích se také dají dobře sehnat v supermarketech v oddělení japonských potravin nebo v oddělení pro výrobu sushi, na což se právě řasa v plátcích používá. Sušené řasy v celku pak koupíte nejčastěji ve zdravých výživách nebo specializovaných prodejnách.

Nejznámější druhy řas

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Chlorella – výborná jednoduchá řasa pro detoxikaci organismu. Žije ve sladkých vodách a má opravdu vysoký podíl vlákniny. Podpoří tak trávení a funkci střev. Chrání tělo před volnými radikály a zvyšuje obranyschopnost organismu. Nejčastěji ji koupíte ve formě tablet.

Sprulina – jednoduchá řasa, žijící ve sladkých vodách. Nejčastěji ji koupíte ve formě tabletek i v kombinaci s chlorellou. Je bohatá na aminokyseliny, minerály, vitaminy, karotenoidy a enzymatické pigmenty.

Nori – nejpopulárnější ze všech mořských řas. Má vynikající chuť a pochází z Japonska. Ve svých 100 g má více než 35 g bílkovin, což je ještě větší podíl než v masu. Řasa Nori bojuje se špatným cholesterolem, podporuje vylučování tuku z těla a pomáhá při trávení a posiluje paměť. Nejčastěji ji koupíte ve formě plátků, určených na výrobu sushi.

Wakame – mořská řasa plná vlákniny, bílkovin, železa, sodíku, hořčíku, fosforu, jódu a vápníku, která se využívá při léčbě a prevenci rakoviny. Čistí krev a pozitivně působí na krevní tlak. Sušené kousky řas se prodávají ve specializovaných potravinách nebo ve zdravé výživě. Pro přípravu ji stačí namočit na chvíli do studené vody, aby nabobtnala.

Dulse – stejně jako Nori, tato řasa obsahuje vysoký podíl bílkovin. Je bohatá na vápník, hořčík, železo, jód a fosfor, zlepšuje krevní obraz a posiluje cévy. Koupit ji můžete ve zdravých potravinách jako sušené kousky. Ty stačí namočit na 10 minut do vody, a jakmile řasa změkne, můžete ji přidat k pokrmu.

Ochutnali jste už někdy sushi či tablety z řas, nebo se těmto potravinám vyhýbáte?

Tereza Obořilová

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook