Geloren - kloubní výživa pro psy

Vyzrajte nad padáním vlasů a nenechte se jím stresovat

15.5.2017
Foto: 123rf.com

Přepočítávání spadaných vlasů na umyvadle, zoufalý pohled na plný hřeben a neustálá otázka „Kdy už tohle skončí?“… Znáte to taky? A víte, jaké jsou důvody padání vlasů? Pokuste se tomu předejít. Vlasy totiž zrcadlí stav vašeho těla.

Zdravé vlasy značí zdravé tělo

Padání vlasů může být zapříčiněno mnoha faktory. Naprostou většinu však můžeme ovlivnit my samy. Pokud se budeme dobře starat o svoje tělo, o to, co jíme a co mu dáváme, a dodržovat správnou životosprávu, ovlivní to i stav naší pokožky a vlasů.

Kdy je padání vlasů ještě v normě a kdy již začíná problém?

I vlasy mají svůj život a obměňují se. Vlas žije asi 3 roky, umírá, vypadne a je nahrazen novým. To je zcela přirozený proces. Na hlavě nám přitom roste přibližně 100 tisíc vlasů. Od tvrzení, že úbytek 100 vlasů denně je normální, se již upouští. Nové výzkumy prokazují, že zdravá pokožka denně ztrácí okolo 50 vlasů. Pokud vám jich dlouhodobě ubývá více, je to pro vás signál, že v těle není něco v pořádku. Zkuste se zamyslet, co by to mohlo být a neváhejte navštívit také dermatologa.

Co vše může stát za padáním vlasů

Stress tím se dnes potýkáme všechny, ať již doma s dětmi, či v zaměstnání.

Hormonální změny v těle – zvláště jejich vlivem po porodu dochází k hojnějšímu úbytku vlasového porostu. A tím pádem i k dalšímu nervování… Ale nebojte, jde o stav pouze přechodný.

Nedostatek vitamínů a minerálů – a to již souvisí se zmíněnou životosprávnou a jejich nedostatečným příjmem.

Užívání léků – užíváte-li léky, vypadávání vlasů může být jejich vedlejším, nežádoucím účinkem.

Porucha funkce štítné žlázy – platí to v případě její zvýšené i snížené funkce.

Neodborná péče – přílišné česání, časté fénování a barvení vlasů poškozuje jejich strukturu. Vlasy ztrácejí, lesk, lámou se a štěpí.

Po čem si vaše vlasy budou libovat

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Nezapomeňte na stravu bohatou na stopové prvky, jako jsou fosfor, selen, železo a zinek. Dbejte na dostatek bílkovin ve stravě – maso, mléčné výrobky, luštěniny, sójové maso, tofu. Chemické přípravky nahraďte přírodními. Používejte přírodní šampony, bylinné zábaly, vyživujte vlasy i vnitřně kvalitními rostlinnými oleji – pupalkovým, olivovým či kokosovým. Pokožku hlavy masírujte, aby se lépe prokrvila, i tím zabráníte padání vlasů.

Věděly jste, že:

  • nejdůležitější funkcí vlasů je termoregulace a ne paráda?
  • vlasy vyrostou za rok přibližně o 17 cm?
  • nejvíce vlasů mívají světlovlasí a nejméně zrzaví lidé?
  • jeden vlasový kořínek vyprodukuje za svůj život až 12 vlasů?
  • barvu vlasům dodává melanin, zatímco pigment jen odstín?

Starejte se o své tělo dobře, ono se vám za to odmění krásnými, zdravými a pevnými vlasy. A která z nás by takové nechtěla?

Radka Çelik

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook