Geloren - kloubní výživa pro psy

Víte, jaký vliv má jablko na naše zdraví?

8.5.2017
Foto: 123rf.com

Myslete na svoje zdraví a konzumujte alespoň jedno jablko denně. Jablka jsou vhodnou a hlavně chutnou součástí zdravé výživy. A právě ta je schopna posílit nejen naše zažívání, ale i činnost a zdraví našeho mozku.

Myslete na své mozkové funkce a dopřejte si jablka

Současné studie jednoznačně potvrzují, že nutrienty v jablečných šťávách, moštech a jablcích celkově zlepšují naši paměť a také schopnost učení. Proto, když myslíme na své zdraví, neměli bychom uvažovat jen o těle, ale také o hlavě a zvlášť o mozku. Ve skutečnosti vše, co konzumujeme a co činíme, má vliv nejen na naši fyzickou schránku, ale i na naše city, myšlení, paměť a v neposlední řadě i na spánek.

Konzumujeme dostatečné množství jablek?

Tento dar matky přírody bychom rozhodně měli pojídat častěji. Lékaři doporučují konzumaci ovoce v množství 100 kg na osobu v průběhu jednoho roku. Ovšem skutečná konzumace u nás činí pouhých 80 kg ovoce na jednu osobu za rok. Je sice pravda, že v naší populaci jsou jablka tím nejoblíbenějším ovocem, ale to ještě zdaleka neznamená, že jich sníme opravdu dost. A v tom bychom se měli zlepšit, protože jablka mají celou řadu zdravotních výhod. Česká populace jich spotřebuje na osobu ročně 25 kg. Věděli jste, že vynecháním jednoho hlavního jídla denně, které nahradíte třemi jablky, můžete zhubnout za týden až dva kilogramy?

Výhody konzumace jablek pro naše zdraví

  • Jablka jsou účinným prostředkem snižování tělesné hmotnosti
  • Obsahují spoustu vlákniny, která podporuje pocit nasycení po jídle
  • Flavonoidy obsažené v jablku pomáhají v boji proti rakovině zažívacího traktu
  • U kuřáků způsobuje konzumace jednoho jablka denně významné snížení rizika chronické obstrukce plic
  • Flavonoidy a vláknina obsažené v jablku redukují chronický produktivní kašel u kuřáků i nekuřáků
  • Flavonoidy dále snižují riziko úmrtí na choroby věnčitých cév
  • Vzhledem k absenci sodíku v jablcích je možno s jejich pomocí snižovat vysoký krevní tlak
  • Jablka a jablečné šťávy obsahují bór prospěšný pro zdraví našich kostí
  • Snižují riziko celé řady chronických onemocnění: astmatu, rakoviny, srdečních chorob, cukrovky 2. typu a rovněž mozkové mrtvice

Co ukázaly studie o účinku jablek na paměť a schopnost učení

Testování na zvířatech obecně nemá kladný ohlas. V případě testování účinků jablek a jejich konzumace byly testy prováděny na myších. V rámci těchto studií bylo zjištěno, že antioxidanty obsažené v jablcích dokázaly u zvířat zlepšit funkce stárnoucího mozku. Staré myši měly lepší výsledky při testování pohybu v bludišti díky přídavkům jablečných šťáv do stravy. Prokázalo se zvýšení výkonu myší a zároveň snížení degradačního účinku zvyšujícího se věku. Jablečné nutrienty jsou schopny bránit poškození mozku vlivem stárnutí. Jako příklad lze uvést Alzheimerovu chorobu. Máme-li my lidé dostatek shodných atributů s tělem myší, je možné, či spíše pravděpodobné, že i na náš mozek působí konzumace jablek a jablečných šťáv takto ozdravně.

Mimochodem, měli jste už dnes alespoň jedno jablko?

Zuzana Bohdalová

 

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook