Geloren - kloubní výživa pro psy

Ukliďte si v bříšku – doplňte probiotika

19.6.2017
Foto: 123rf.com

Lidské tělo se dá přirovnat ke stroji, který nejlépe funguje, pokud mu dáte přesně to, co potřebuje. Pro správnou funkci našeho organismu, posílení imunitního systému a správné trávení jsou potřeba probiotika. Podívejte se na potraviny, kterými je lze doplnit přírodní cestou.

Co jsou to probiotika

Probiotika jsou, zjednodušeně řečeno, prospěšné bakterie, které mají příznivý účinek na fungování našeho těla. Probiotika pracují ve střevech, a posilují tak hlavně trávicí systém. Mnozí však nevědí, že velká část imunitního systému závisí právě na střevech.

Když probiotika chybí

Pokud máte nedostatek těchto zdraví prospěšných bakterií, můžete být častěji nemocní, váš imunitní sytém je oslabený a přichází také problémy s trávením. Vyskytují se časté průjmy, zácpy, nafouknuté břicho, plynatost a další potíže, které má za vinu nevyvážená střevní mikroflóra.

Jak probiotika doplnit

Nejlepší způsob, jak probiotika doplnit, je přírodní cestou. Vhodné jsou zakysané mléčné nápoje, jogurty, které jsou označeny Lactobacillus acidophilus nebo Bicfidobacterium bifidus, kefír, který má zároveň antibakteriální účinky, acidofilní mléko, které se tráví snadněji než obyčejné mléko, ale také například ovčí brynza, která dokonce patří k nejbohatším zdrojům probiotických bakterií.

Další vhodné potraviny

Z mléčných produktů je vhodné také podmáslí, které je dobré i na pevné kosti a zdravé zuby. Pozitivní vliv mají také potraviny s vyšším obsahem vlákniny, mezi ně patří celozrnné pečivo, celozrnné těstoviny, ale také jablka, drůbeží a králičí maso, losos, tuňák nebo sardinky. Z vegetariánských možností je ideální tempeh. Nejlepší zelenina, kterou pročistíte střeva a vytvoříte v nich zdravé a funkční prostředí, je kysané zelí a nakládané okurky. Skvělou součástí stravy jsou také chia semínka, mandle, kešu oříšky nebo dýňová semínka.

Rychlé recepty

Vyzkoušet můžete chia semínka, která smícháte s kvalitním bílým jogurtem, například řeckým jogurtem bez tuku. Přidejte lžíci kešu másla a pudink dozdobíte čerstvým mangem. Vhodné jsou také zelené smoothie z čerstvého špenátu, medvědího česneku a dalších bylinek a salátů, které máte rádi.

S čím vám ještě probiotika můžou pomoci

  • Probiotika podporují zdravé fungování vašeho těla, dodají vám energii a v konečném důsledku prodlužují život.
  • Eliminují pocit nafouknutého břicha a zlepšují trávení.
  • Chrání organismus přes rakovinou a brání tělo před nemocemi.

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook