Geloren - kloubní výživa pro psy

Superpotraviny, které vám nevyprázdní peněženku

8.8.2016
Foto: 123rf.com

Už jste někdy slyšeli název superfood neboli superpotraviny? Tyto potraviny by nás měly zasytit, ale zároveň by měly být chutné. Je důležité, aby strava byla nejen pestrá a zdravá, ale také aby tělu dodávala potřebné živiny a vitamíny. Podívejte se na superpotraviny, které jsou navíc i finančně dostupné!

1) Hlávkový salát

Výhodou hlávkového salátu je, že si jej můžete vypěstovat doma. Vyroste vám ve skleníku, na zahrádce, ale klidně i na balkóně. Salát obsahuje velké množství vitamínů, díky kterým posiluje imunitní systém. Je také bohatým zdrojem železa a obsahuje i velké množství vody. Hlávkový salát podporuje trávicí systém, čistí játra a zlepšuje funkci srdce.

2) Jogurt

V současné době je doporučován hlavně řecký bílý jogurt. Ale vybrat si můžete takřka jakýkoliv. Bílý jogurt můžete dochutit i semínky, oříšky nebo třeba ovesnými vločkami či čerstvým ovocem. Výhodou bílého jogurtu je vysoký obsah bílkovin. Tato superpotravina čistí střeva a zlepšuje funkci trávicího systému.

3) Brokolice

Brokolice patří k nejméně oblíbeným druhům zeleniny, což je ale velká škoda. Tato zelenina obsahuje velké množství vitamínu C. Dokáže skvěle nastartovat metabolismus a slouží i jako výborný pomocník při detoxikaci a hubnutí. Navíc existuje velké množství receptů, ve kterých se dá brokolice skvěle využít.

Inspiraci najdete zde:

http://kralovstvizen.cz/v-hlavni-roli-brokolice/

http://kralovstvizen.cz/vyzkousejte-lahodnou-kombinaci-smakouna-a-brokolice/

4) Cizrna

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Cizrna patří mezi luštěniny. Můžete ji znát také pod názvem římský hrách. Obsahuje velké množství vlákniny, působí jako prevence proti nemocem a účinná je i v boji proti stárnutí. Cizrna chutná mnohem lépe než obyčejný hrách. Nejoblíbenější je v indické a arabské kuchyni.

Inspirace do kuchyně:

http://kralovstvizen.cz/zazrak-zvany-cizrna-naucte-se-s-ni-varit-i-vy/

http://kralovstvizen.cz/3-jednoduche-recepty-z-cizrny/

5) Jablka

Slyšeli jste už rčení: „Jedno jablko denně udrží pryč lékaře.“? Jablka opravdu patří mezi superpotraviny. Obsahují totiž antioxidanty, které snižují riziko rakoviny a podporují proudění kyslíku do plic. Jablko vás tedy nejen osvěží, zlepší i vaše dýchání! Skvěle funguje i při hubnutí a je ideální na snídani k pečivu nebo na odpolední svačinku.

6) Banány

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Oblíbeným ovocem jsou i banány. Ty obsahují draslík a působí skvěle proti depresím. Banán se také doporučuje po cvičení, protože tělu nenásilně doplní zdravé cukry. Tento oblíbený kousek ovoce působí blahodárně i před spaním, zvyšuje totiž produkci hormonu štěstí serotinu, takže spánek je pak kvalitnější a mnohem příjemnější.

7) Kakao

O čokoládě je známo, že nám dokáže vykouzlit úsměv na rtech. Bio kakao, které není průmyslově zpracováno, je přínosné ještě mnohem víc. Kakaový prášek se řadí mezi superpotraviny, a to z toho důvodu, že neobsahuje žádný tuk, snižuje krevní tlak a zvyšuje proudění krve. Kakao působí pozitivně nejen na fyzickou stránku těla, ale také na psychiku.

8) Olivy

Mnozí se budou divit, ale na seznam superpotravin rozhodně patří i olivy. V dnešní době je v obchodě najdete za směšně nízkou cenu. Dbejte však na jejich kvalitu! Jejich opravdovou chuť si užijete hlavně v zahraničí, kde se pěstují. Olivy obsahují vitamíny a minerály, které posilují vlasy a působí pozitivně i na kůži. K superpotravinám se řadí i kvůli vysokému obsahu vlákniny a železa.

Které z těchto superpotravin máte rádi, a které naopak ne?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook