Geloren - kloubní výživa pro psy

Správná snídaně – základ dne!

24.11.2017
Foto: 123rf.com

Vydatná a zdravá snídaně vás může doslova a do písmene pořádně nastartovat do nového dne. V případě, že snídani odfláknete, můžete již v dopoledních hodinách pociťovat velkou únavu a nedostatek energie.

Jestliže se budete po ránu správně stravovat, můžete dokonce i shodit pár kilo. Smažené a těžké snídaně se totiž mohou nepříjemně odrazit na vašem metabolismu. Nehledě na to, že vás po nich může brzy honit mlsná, díky čemuž tak ještě před obědem ve formě drobných svačinek spořádáte mnohem více kalorií, než by vaše tělo doopravdy potřebovalo.

Co bychom si tedy správně měli dopřávat ke snídani?

Müsli

Müsli v ranních hodinách pomáhá dobře zasytit a dodá vašemu tělo energii na celé dopoledne. Dejte však pozor na to, jaké müsli jíte. Některá jsou příliš kalorická a plná nezdravých konzervantů. Proto neváhejte do své snídaně trochu více zainvestovat a kupte si skutečně kvalitní müsli, které vám dodá potřebnou dávku živin a vitamínů.

Tvaroh

Tvaroh obsahuje velmi málo tuku (méně než většina jogurtů), a proto je ideální pro ty, jež se snaží udržet štíhlou linii. Je také velmi sytý a je doporučován i lidem, kteří mají problémy s trávícím traktem, jelikož nedráží žaludek a snižuje jeho kyselost.

Jogurty

Jogurty jsou bohaté na bílkoviny (přibližně okolo 8 gramů na sklenici jogurtu). Jsou také výborným zdrojem kalcia a vitamínu B. Obsahují rovněž množství živých kultur, které přispívají k zesílení imunitního systému.

Kaše

Ovesná kaše, kaše z pohanky a další podobné pokrmy jsou nezaměnitelným zdrojem vitamínu skupiny B, magnezia, selenu, kalcia a aminokyselin. Obsahují rovněž celulózu, která zabraňuje vzniku zácpy.

Ovoce a zeleninu

Ovoce ani zelenina by neměly chybět u žádné snídaně. Jsou totiž zdrojem celé řady potřebných vitamínů. Můžete si  například dělat zeleninové saláty a ochutit je sýrem mozzarella nebo smíchat kousky čerstvého ovoce s bílým jogurtem či tvarohem, čímž spojíte příjemné s užitečným.

Nezapomeňte, že zdravá snídaně vám může dopřát energii na celé dopoledne, ale i notnou dávku optimismu a dobré nálady!

Šárka Lázničková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook