Geloren - kloubní výživa pro psy

Seznamte se. Superpotravina a pomocník při hubnutí – brokolice!

7.10.2016
Foto: pinterest.com

Brokolice vypadá jako zelený květák, ale na rozdíl od něj je to tzv. superpotravina. Což znamená, že látky, které tato zelenina obsahuje, jsou extrémně prospěšné našemu zdraví. Superpotraviny bychom měli zařazovat do svého jídelníčku co nejčastěji. Brokolice je skvělou volbou, je totiž dobře dostupná, snadno se připravuje, má specifickou chuť a v kuchyni s ní můžete doslova čarovat.

Více o super potravinách zde nebo vyzkoušejte rovnou naše tipy na skvělé recepty.

Odkud se vůbec vzala?

Květák znají všichni, brokolice na tom po určitou dobu byla hůře, vše ale rychle dohnala. Brokolici přišli na chuť už Etruskové na Apeninském poloostrově – ještě než k nim dorazily italské kmeny. Dnes právě Itálie vévodí žebříčku zemí, kde se brokolice pěstuje nejvíce. V Čechách se s ní výrazněji setkáváme až od 90. let, ale od té doby její obliba raketově stoupá.

Vitamínová bomba

Brokolice je opravdový poklad. Její konzumací dostanete do těla obrovskou nálož zdraví prospěšných látek. Brokolice je bohatá především na vitamíny, ve 100 g tohoto zeleného pokladu najdete až 100 mg vitamínu C! Kromě toho obsahuje např. vitamín A, D, E, B2, B6, vlákninu, železo, betakarotén, kyselinu listovou. Brokolice je také zásobárnou minerálních látek – obsahuje draslík, vápník, fosfor, hořčík a síru.

Podpoří, zlepší, zažene, zmírní…

Jako správná superpotravina má brokolice díky svému složení velký vliv na naše zdraví. Nejenže podporuje látkovou výměnu, zlepšuje trávení, upravuje poruchy spánku, mírní menstruační bolesti, ale je to také skvělý parťák v prevenci rakoviny tlustého střeva a prostaty. Brokolice je skvělá při detoxikaci organismu, posiluje srdce a cévní systém a napomáhá také při krvetvorbě.

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Brokolice jako příloha

Pokud z brokolice vaříte jen polévku, případně ji zapékáte, vyzkoušejte ji jako přílohu. Vyniká jemnou chutí a díky svěží zelené barvě má na talíři ten správný šmrnc. Nahraďte s ní klasické brambory, brokolici dejte do salátu nebo do dnes tak oblíbených fresh nápojů. Rozmixovaná brokolice je také vhodná jako příkrm pro ty nejmenší. Na rozdíl od stonku se jedí i listy brokolice, pracujte s nimi stejně jako s těmi od kapusty.

Chcete zhubnout – jezte brokolici!

Nejenže je brokolice velmi zdravá, navíc neobsahuje téměř žádné sacharidy, proto ji zařaďte do jídelníčku při hubnutí. Nejlépe bychom měli brokolici jíst syrovou, nebo krátce ohřátou v páře – asi 5 minut. Pokud budeme brokolici vařit, ideálně v mírně osolené vodě a na mírném plameni zhruba 10 minut. Nejlépe využijete živiny obsažené v brokolici, pokud si k ní dáte potraviny obsahující biotin, tedy rajčata, špenát, ořechy, hnědou rýži nebo avokádo.

Chutná vám brokolice? Máte nějaký zajímavý tip na její přípravu?

Markéta Jargusová

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook