Geloren - kloubní výživa pro psy

Proteinové bomby, které chutnají skvěle

12.7.2016
Foto: pinterest.com

Proteiny neboli bílkoviny jsou velice důležitou částí stravy, a pokud chcete svůj jídelníček vyladit tak, aby byl na sto procent zdravý a napomáhal vám udržovat se ve formě (po zdravotní stránce i pro štíhlou linii), měla byste jich mít každý den dostatek! Bílkoviny jsou v největším množství obsažené v mase a mléčných výrobcích, ale najdete je také v oříšcích nebo zelenině. Přinášíme vám několik nápadů na jídla, která jsou velice bohatá nejen na proteiny, ale také na chuť!

V následujících tipech najdete recepty, kde je užito více různých zdrojů proteinu zároveň. Nechte se inspirovat a dobrou chuť!

Raw proteinové koule

Mandlové mléko, mandlové máslo, kokos, vanilkový protein v prášku, kešu oříšky, med, banán, datle. Co mají tyto ingredience společného? Vytváří dohromady delikátní sladký dezert, který je bílkovinami přímo nabitý! Ocení jej i vegetariáni, vegani a příznivci raw (čerstvé a tepelně neupravované) stravy.

Na internetu najdete mnoho receptů a sama si je také můžete podle vlastní chuti upravit.

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Kuřecí maso s řeckým jogurtem

Chcete dvojnásobný nášup bílkovin a zároveň to nepřehnat s kaloriemi? Grilované plátky kuřecího masa se zálivkou z řeckého jogurtu s nízkým obsahem tuku a bylinek jsou tou správnou volbou! K ochucení použijte koření, citron, k zahuštění zálivky rozmačkané avokádo. Všechny komponenty tohoto chutného jídla můžete také zamíchat a servírovat v tortille nebo křupavém toastu! Mmm!

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Salát s tuňákem, cizrnou, quinoou a avokádem

Potřebujete hodně energie, zdravé jídlo a zároveň si chcete pořádně labužnicky pochutnat? Najít řešení na vaše požadavky není problém. Do misky s tuňákem přidejte vařenou cizrnu, quinou, avokádo nakrájené na plátky a vše doplňte o chutnou čerstvou zeleninu! Příjemnou svěží a zároveň velice výživnou alternativou pro horké letní měsíce je salát s větším množstvím bylinek, rukoly, luštěnin a tuňáka (může být zaměněn za kuřecí nebo krůtí maso).

Tip: Brokolice, chřest nebo špenát se do proteinových salátových bomb skvěle hodí také, můžete je tedy do salátu přidat nebo jimi přímo nahradit maso či ryby.

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Toasty s arašídovým máslem

Máte chuť na něco dobrého, sladkého, zdravého a nabitého proteiny, třeba k posilnění před návštěvou fitness centra nebo před dlouhým pracovním dnem? Výbornou snídaní nebo svačinkou bude toast s arašídovým máslem, banánem a množstvím různých semínek (chia, konopná a dýňová semínka), posypaný skořicí a případně oslazený kapkou javorového nebo agávového sirupu.

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Další pochoutky, které obsahují mnoho bílkovin

Máte rádi krevety? Pokud ano, můžete jásat. Tato delikatesa je totiž plná bílkovin, stejně jako třeba žampiony nebo vajíčka. Chcete-li svou stravu obohatit spíše o ovoce a zeleninu, sáhněte třeba po fících nebo povijnici batátové, které můžete přidat do klasických pečených sladkých nebo slaných quiche koláčů.

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Zkoušela jste některý z uvedených receptů? Máte svůj osvědčený a oblíbený recept, který jsme tu neuvedli? Dejte nám vědět!

Natalie K

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook