Geloren - kloubní výživa pro psy

Odlehčete svůj jídelníček od zbytečných kalorií

17.5.2016
Foto: pinterest.com

Prožíváte stálý hon za lepší postavou, cvičíte třikrát do týdne, ale váha ne a ne jít dolů? Možná vás na cestě k vysněné figuře brzdí špatně zvolená strava plná kalorií, které na první pohled nejsou vidět. V jakých potravinách se vyskytují a jaké dobroty tedy raději vynechat ze svého jídelníčku jednou pro vždy?

Džusy a sladké limonády

O nezdravosti a přílišné sladkosti colových nápojů jste už určitě slyšely mnohé. Stejně tak tomu je u všech dalších slazených minerálek, červených a žlutých limonád a ledových čajů. Na co se ale také zaměřte, jsou džusy. Mají na sobě sice namalované krásně vypadající ovoce, jeho podíl v nápoji však může být v mnoha případech žalostný. Pokud v supermarketu saháte po levnějších „džusech“, otočte je příště zadní etiketou k sobě, kde s velkou pravděpodobností naleznete označení ovocný nektar nebo ovocný nápoj. Tyto druhy ovocných šťáv obsahují pouze 10 – 35 % ovocné složky. Zbytek obsahu tvoří cukr, voda, barviva a aromata. Za dvacet korun tedy žádnou velkou kvalitu od džusu nečekejte.

Tip: Chcete si pochutnat na ovocném nápoji plném zdravých vitaminů? Vytvořit si jej můžete doma pomocí odšťavňovače nebo mixéru, ve kterém si vyrobíte lahodné smoothie. Stačí do mixéru vložit vaše oblíbené ovoce, rozmixovat, naředit vodou a máte 100% zdravý drink bez přidaných cukrů, o kterém s jistotou víte, co obsahuje.

Jogurty a jogurtové nápoje

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Možná byste si řekli, že jogurt je přece zdravý mléčný výrobek. Pokud myslíte ten neochucený, bílý, máte jednoznačně pravdu. Podívaly jste se však na obsah ovocných jogurtů nebo jogurtů, ve kterých je na spodní straně ovocná složka na rozmíchání? Tyto jogurty, stejně jako hotové čokoládové pudinky se šlehačkou, obsahují v některých případech až 20 % cukru.

Tip: Pokud si ovocný jogurt nemůžete odpustit, můžete si do misky nalít váš oblíbený bílý jogurt, na který naskládáte kousky jahod, borůvek, banánu nebo jiného oblíbeného ovoce. Vyměníte tak škroby, zahušťovadla, barviva a aromata za přírodní cukry, enzymy a prospěšné vitaminy.

Sladké pečivo

Kalorie ve sladkém pečivu vám nejspíš nepřijdou tak skryté, možná vás ale překvapí jejich výše a výše tuků, které se ve sladkém pečivu vyskytují. Jako příklad vezměme čokoládový balený croissant, ve kterém je obsaženo až 45 % sacharidů a 30 % tuku. Ne jinak je tomu u koláčků, buchet, taštiček nebo závinů. Pro výrobu většiny sladkého pečiva se navíc používá nezdravý palmový tuk.

Tip: využijte nekonečného množství zdravých receptů na lívanečky, muffiny nebo bábovky, kterých je internet plný a dopřejte si zdravější formu mlsání sladkého pečiva.

Slané snacky

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Dáváte si rádi slané dobroty k televizi? Ujíždíte na chipsech, pop-cornu, oříšcích v těstíčku, krekrech, tyčinkách nebo slaných sušenkách s mákem či sezamovými semínky? I v těchto dobrotách se ukrývá až 45 % tuku, a tedy spousta kalorií.

Tip: Zkuste si příště k vašemu oblíbenému pořadu nakrájet zeleninu a vytvořit si k ní například česnekovo-jogurtový dip, nebo vyberte jeden ze zdravějších druhů chipsů a oříškových směsí. Mezi moderní a oblíbené patří zeleninové chipsy nebo opékaná a kořeněná směs luštěnin.

Čokoládové tyčinky a sušenky

Tyčinky a sušenky se mohou zdát jako dobrá volba, když máte na něco chuť nebo máte čas na svačinku. Jejich výživová hodnota se však často blíží nule. Obsah nezdravých tuků je až 45 %, cukry jsou zastoupeny až z poloviny.

Tip: Pokud na sladkých tyčinkách lpíte, vyberte si tyčinku s oříšky nebo s vysokým podílem ovoce či semínek. Na trhu je jich spousta.

Opustit své běžné návyky je ze začátku těžké. Po nějaké době na sobě však poznáte rozdíl a budete se cítit mnohem lépe. Jaký je váš kalorický hřích, kterého se nemůžete zbavit?

Tereza Obořilová

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook