Geloren - kloubní výživa pro psy

Obujte se do bolesti zad

9.4.2015
Foto: Rehabilitační ústav Brandýš nad Orlicí

Jistě se vám již stalo, že po celodenním maratonu přijdete domů, chcete si odpočinout, ale od zaslouženého relaxu vás odradí nepříjemná bolest zad. Nebojte se, nejste v tom sami, protože občasnou bolestí zad trpí alespoň jednou za život až devadesát procent populace. Bojovat proti ní můžete překvapivě jednoduše, někdy se stačí jen přezout.

Bolesti zad často vznikají od špatného držení těla, ke kterému napomáhá i špatný výběr bot, protože nevhodná obuv může způsobit nejen bolest nohou, ale i zad. Pokud se chystáte vyrazit na vysokých podpatcích, tak v nich nezůstávejte po celý den. Příliš vysoké jehly sice neškodí přímo zádům, ale mohou způsobit nepřirozené držení těla, které pak způsobí bolesti zad, šíje a páteře. „Nejoptimálnější výška podpatku pro boty na běžné a pohodlné nošení jsou čtyři centimetry,“ vysvětluje Veronika Sajdoková ze společnosti CCC Boty. Boty na vysokých podpatích si rozhodně neberte, pokud chcete vystoupit na Říp, ale na večerní akce jsou v pořádku.

„To rozšlápnu“ 

Foto: CCC

Foto: CCC

Chystáte-li se na celodenní výlet a na nohy si vezmete boty tzv. placky, tak si můžete přivodit bolesti nohou a zad stejně jako byste byla na jehlách. V placatých botách riskujete nepříjemné porušení klenby nohou. Pokud nosíte často balerínky, pořiďte si do nich kvalitní vložky. „Nejlepší pro vaše záda a nohy je střídání bot podle vhodné situace. Pohodlné balerínky si vezměte spíše do práce, boty se silnější podrážkou vytáhněte na delší výlet a na sport se hodí tenisky s odpruženou podrážkou, které dobře tlumí nárazy na tvrdých plochách,“ vysvětluje Veronika Sajdoková. Obuv, kterou máte na delší nošení, by také měla mít spíše kulaté špičky, které zajistí prstům přirozenější prostor. Zapomeňte také na větu: „To rozšlápnu.“ Pokud vás boty tlačí, tak si raději kupte jiné nebo o číslo větší. Malé boty mohou způsobit nepříjemnou deformaci prstů.

Na nákupy jedině s batohem

Bolesti zad se také často objevují, při nevhodném zatěžování páteře. Nejčastěji jejím přetěžováním. „Pokud jdete na nákup nebo si nesete počítač, tak si vezměte raději batoh, protože nošení těžkých tašek v jedné ruce narušuje svalstvo okolo krční páteře,“ vysvětluje primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová. Zatěžováním jedné strany krční páteře dojde k tomu, že na jedné straně je svalstvo ochablé a na té druhé je zas nepřirozeně napnuté. Vzpřímená krční páteř, ruce volně podél těla, korekce pánve a správné dýchání – to jsou základní věci, na které bychom si měli dávat pozor.

Bolí Vás záda? Jak s tímto problémem bojujete?

Alice

DOPORUČUJEME

2 komentáře

  1. Iplikátor

    13.4.2015 at 17:16

    K uvolnění zad můžete použít zdravotní podložku Iplikátor z pohodlí domova. Uvolní, relaxuje svaly a podpoří vyplavení endorfinů do celého těla. Zadejte Iplikátor do seznam nebo google a určitě jej najdete.

  2. Janka

    9.11.2015 at 23:18

    Na akutní bolest zad je vynikající Perskindol Cool Gel, je velmi silný, plný bylin a rychle zabírá.

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook