Geloren - kloubní výživa pro psy

Jak najít motivaci ke cvičení

16.11.2017
Foto: 123rf.com

Začali jste cvičit a máte pocit, že ztrácíte motivaci? Zabojujte a u cvičení vydržte. Základním krokem, jak dosáhnout úspěchu, je mít chytrý plán, který vám pomůže, když to budete chtít vzdát. Najděte si takovou motivaci, která vás ve vašem snažení opravdu podpoří.

1) Buďte realisté

Není nic horšího než si stanovit nereálné cíle, začít na nich pracovat a po prvních neúspěchu to vzdát. Pokud si stanovíte, že do týdne zhubnete 10 kg, věřte, že tato cesta nikam nevede. Zamyslete se a stanovte si opravdu reálné cíle. Určete si, do kdy a kolik chcete shodit, zůstaňte nohami na zemi a myslete na své zdraví. Stanovte si plán, jak často budete chodit do posilovny, a veškeré své cíle si rozplánujte tak, aby byly nejen reálné, ale hlavně také dosažitelné.

2) Nenuťte se do ničeho

Pokud vás nebaví posilovna a chcete zhubnout, zajímejte se o jiný sport, který vás bude bavit. Není nic horšího než se snažit dojít úspěchu tím, že se budete přemáhat a dělat něco, co nemáte rádi. Cvičení vás musí bavit a v současnosti je tak velký výběr všemožných sportů, že si určitě najdete ten, který vyhovuje právě vám. Věnovat se můžete například chůzi s přáteli, jízdě na koni nebo třeba plavání, které je zároveň skvělou relaxací.

3) Vizualizujte

Pokud ztrácíte motivaci a zapomínáte, proč to děláte, připomeňte si, že je to pro vás. Pro vaše zdraví, pro váš lepší pocit, pro větší sebevědomí. Vizualizujte si své sny. Můžete si představovat, co nového si koupíte, až shodíte přebytečné kilogramy, nebo si naplánujte dovolenou či wellnes. Pro lepší představu si vytvořte nástěnku, kam si dáte svou fotku před hubnutím a také to, jak byste chtěli vypadat. Vždy, když budete ztrácet chuť něco dělat, podívejte se na nástěnku a znovu najděte smysl v tom, co děláte. Vždy, když budete mít chuť vykašlat se na to a přejíst se čokolády až k čokoládovému kóma, připomeňte si, kolik úsilí, času, energie a peněz jste svému vysněnému cílu už věnovali a nevzdávejte se.

4) Zapojte okolí

Nejlepší motivací je vidět, že i ostatní oceňují vaše snažení. Samozřejmě, že to děláte pro sebe, ale komu by se nelíbila podpora od partnera, závistivý pohled kamarádek nebo jejich všetečné otázky, jak to děláte, že tak hubnete. Inspirujte své okolí, zapojte do hubnutí kamarádky nebo rodinu. Řekněte jim o svých plánech a o svém vysněném cíli. Nechte se od nich podpořit a když budete mít slabou chvilku, svěřte se kamarádce nebo partnerovi, možná vás nakopnou tím správným směrem nebo si půjdou zacvičit s vámi. Můžete si vést také cvičební deník, kde uvidíte své pokroky a změnu.

5) Zapamatujte si pocit

Člověk je velmi zvláštní tvor, protože často rád zapomíná to dobré a příjemné a pamatuje si to, co mu nejvíce ubližuje. Naučte se připomínat si ty dobré pocity. Jak vám bylo, když jste docvičili? Jak lehkým krokem jste šli z posilovny a jak jste se usmívali na celý svět? Nestojí náhodou ta snaha a úsilí za tento pocit štěstí a spokojenosti? Kdo by nechtěl být nadopován endorfiny a mít pozitivní vzpomínky, které mu kdekoliv a kdykoliv dokážou vykouzlit úsměv na rtech. Nezapomínejte na to, jak se cítíte, když děláte něco pro sebe, pro své zdraví a pro své tělo, které by mělo být vašim chrámem, domovem a měli byste se v něm cítit skvěle. Vy na to máte a změnu můžete začít kdykoliv. Třeba právě teď!

Co vás nejvíce motivuje ke cvičení?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook