Geloren - kloubní výživa pro psy

Jak na postavu snů? Zbavte se špeků na zádech

29.8.2017
Foto: 123rf.com

Víte, které místo na těle je hned po břišních partiích nejnáchylnější k ukládání tuků? Jsou to záda! Tuto část těla, která zaujímá tak velký prostor, je opravdu nutné posilovat a cvičit. A to nejen proto, že se blíží plesová sezóna a je načase odhalit krásná záda. Podívejte se s námi na rady, jak se zbavit „madel lásky“, ale také jak posílit horní i střední část zad.

Proč vznikají „madla lásky“

Na bocích a v dolní části zad se nachází tato kritická oblast, které se říká „madla lásky“ nebo také „krovky“. Na těchto místech se velmi často usazuje tuk. Může za to hned několik faktorů najednou. Na vině jsou: odhalená móda, špatné držení těla, zakřivená páteř a začínající skolióza nebo také sedavý způsob života. Samozřejmě k tomu všemu patří i špatné stravování a nedostatek přirozeného pohybu.

Jak se tuků na zádech zbavit

Pomocí správných cviků tuto problémovou oblast posílíte. Mimo jiné je potřeba nejen záda posilovat, ale také protahovat. Velmi vhodná je i jóga a pozice protahující se kočky. Tento cvik vám opravdu rychle dokáže uvolnit napětí zádových svalů. Je vhodné jej praktikovat i po delší době sezení.

Další vhodné cviky

Most vleže

Lehněte si na záda a nohy pokrčte v kolenou. S výdechem protlačte pánev v kyčlích do výšky. Paže nechte volně podél těla. Při tlačení pánve nahoru dýchejte a s každým výdechem se snažte pánev zatlačit výš. Poté pánev položte zpět a cvik opakujte alespoň desetkrát.

Protáhněte se vkleče

Klekněte si na všechny čtyři a opřete se o předloktí. Poté se otočte mírně doleva a levou nohu pomalu vytáhněte nahoru za patou. Pravou rukou udělejte oblouk za záda na levou hýždi. Poté cvik opakujte na druhou stranu. Na každou stranu protáhněte alespoň desetkrát.

Cviky s obručí

Pokud máte problémy s ukládáním tuků na břiše a na zádech, pořiďte si plastovou obruč neboli Hula Hoop. Tato obruč je k dostání ve všech sportovních obchodech a mnohdy také v hračkářstvích nebo obchodních centrech. Dopřejte si denní desetiminutové kroužení, a pokud jej budete opakovat alespoň pět dnů v týdnu, velmi příjemně se projeví na vaší postavě.

Lekce břišního tance

Břišní tanec má opravdu velmi pozitivní účinek na správné držení těla. To vám zajistí posílení zad, hýždí i břicha. Tělo se díky neustálým rotačním pohybům posiluje a také protahuje. Tento tanec má navíc pozitivní účinky i na vaši mysl a dokáže vás skvěle uvolnit a probudit ve vás ženskost a smyslnost.

Pilates a kalanetika

Cvičení pilates a kalanetika kompletně zpevní a vytvarují tělo. Cviky jsou na zpevnění a vytvarování těla včetně zádových svalů ideální. První výsledky jsou znatelné již po několika hodinách cvičení. Neváhejte a přihlaste se na lekci pilates nebo kalanetiky ještě dnes!

Další tipy, které vás zbaví tuků na zádech

  • Záda můžete posilovat i v posilovně na strojích, ale také doma na podložce.
  • Můžete vyzkoušet rehabilitační cvičení, cviky na míči, bosu nebo kliky.
  • Klasické úklony do stran vás svými výsledky také mile překvapí.
  • I obyčejná chůze má velký vliv na posílení zádového svalstva. Dalším vhodným sportem je pak nordic walking, jogging nebo běh.
  • Nezapomínejte ani na správné stravování. Neměly byste se přejídat, ale ani hladovět. Zároveň dodržujte pitný režim.
  • Vyzkoušet můžete i aerobní cvičení. Ideální je cvičit alespoň 30 minut v kuse, alespoň třikrát týdně.
  • Dalšími vhodnými sporty pro posílení zad jsou veslování, boxování a plavání.

Inspirovat se můžete také zde:

Máte také „madla lásky“ nebo problémy se špeky na zádech?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook