Geloren - kloubní výživa pro psy

Jak konečně začít běhat

4.3.2016
Běhání

Nejpotřebnější výbavou pro začátek běhání a vlastně veškerého cvičení je hlavně chuť a elán. A pokud vám ani jedna z těchto „ingrediencí“ nechybí a k tomu máte trochu pozitivní motivace, rozhodně vám nic nebrání konečně poprvé vyběhnout, a načerpat tak novou energii. Podívejte se s námi, kdy a kde běhat, proč běhat, a také, jak běhat správně.

Co k běhu potřebujete

K běhání potřebujete jen sportovní oblečení a především vhodnou obuv, na té si dejte opravdu záležet. I když jste začátečník, boty opravdu nepodceňujte. Klidně do nich investujte, protože tato investice se vám mnohonásobně vrátí.

Důležitý krok před běháním

Dalším krokem je zjištění, v jaké jste kondici a jaká je vaše hmotnost. Pokud máte jen nějaké to kilo navíc, klidně můžete začít běhat už dnes. Pokud však máte na váze o několik desítek kilogramů víc, raději začněte pracovat na své kondici plaváním, cyklistikou nebo změnou jídelníčku. Běhání při vyšší tělesné hmotnosti může totiž poškodit vaše klouby a zbytečně byste se trápili.

Jak začít

Pokud jste zvážili všechny své dispozice a rozhodli jste se pro běh, zamyslete se, kam vlastně poběžíte. Možností je spousta. Na začátku si vyberte spíše lesní cestu, kde přece jen trochu šetříte své klouby. Posléze se dopracujete až k plynulému běhu na asfaltu.

První běh

Nezoufejte, když se vám první běh bude zdát opravdu obtížný a náročný. Není důležité uběhnout hned maraton ani propotit tričko až na tělo. Důležité je, abyste běželi souvisle, klidně i pomalu, alespoň 30 minut. Pokud už nemůžete, běh střídejte s rychlou chůzí, ale nevycházejte ze svého tempa.

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Jak často běhat

Běhat můžete klidně i každý den. Ze začátku je však vhodné začít běhat 4x týdně. Nezapomeňte se před každým běháním protáhnout a rozehřát alespoň 5 minut svižnou chůzí. Při běhání pak dýchejte nosem a po běhání se nezapomeňte opět protáhnout.

Výhody běhání

Mezi největší výhody patří zlepšení fyzické, ale i psychické kondice. Zhubnete na všech částech těla, posílíte činnost srdce i celkovou imunitu. Zlepší se vám spánek, odbouráte stres a budete se cítit opravdu skvěle. Běhat můžete kdykoliv a kdekoliv a nic vás to nestojí.

Nevýhody běhání

Prvotní investice do správného a kvalitního obutí není ani tak nevýhodou, ale spíš nezbytným krokem pro vaše zdraví. Navíc běhání je opravdu návykové. Jakmile jednou vyběhnete, do tohoto pohybu se zamilujete a nebudete chtít přestat.

Další tipy k běhání

  • Pokud jste už začali a běháte pravidelně, střídejte běžecké trasy. Vyhnete se tak stereotypu a běhání vás bude neustále bavit.
  • Pokud na běhání nemáte čas, využijte například cestu do práce nebo z práce. Mimo jiné si můžete zaběhat i při venčení pejska.

Máte za sebou už svůj první běh, nebo se k prvnímu vyběhnutí teprve chystáte?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook