Geloren - kloubní výživa pro psy

Fitjazz – protáhnout, posílit, zatančit si

5.7.2015
Foto: facebook.com/Fitjazz

Kombinace jazzového tance, baletu, pilates a posilování, to je fitjazz. Poměrně mladý tanečně-pohybový styl, který vznikl v České republice, vychází z toho, že kvůli posilování svalů a hubnutí si nemusíme nutně ničit zdraví. Naopak se u toho můžeme bavit!

Fitjazz je produktem Heleny Peerové, která zkombinovala různé druhy tance a pohybu do jednoho celku, a vytvořila tak fitness hodinu, která je zaměřená na komplexní posílení těla, nalezení vnitřní rovnováhy a odstranění některých zdravotních problémů.

Stojíme na třech bodech

Základem je postoj na třech bodech, který si fitjazz vypůjčil z pilates. To znamená, že se při stání opíráte o tři konkrétní body na svém chodidle – o patu, malíkový kloub a palcový kloub. O tyto body se opíráte rovnoměrně, prsty jsou odlehčené. Tím dojde k několika věcem najednou. Jednak se vám protáhne páteř, protože vás takový postoj nutí držet tělo zpříma. Dále vám všechny důležité klouby, čili kolena, kyčle a ramena, vytvoří přímku, díky čemuž si je při cvičení nebudete ničit. Další výhodou fitjazzu je to, že díky speciálnímu postoji posilujete hluboko uložené svaly a nikoliv ty povrchové, což znamená silnější oporu pro vaši kostru a také štíhlejší postavu, protože nedojde k vyrýsování povrchových svalů na nohách. A v neposlední řadě se tímto postojem také skvěle staráte o svá chodidla, která jsou celé dny mučená uzavřením v botách. Naboso chodíme maximálně doma, kde je ale tvrdý a pevný povrch. Fitjazz se proto doporučuje každému, kdo má plochou klenbu nebo deformované klouby na noze.

Fitjazzová lekce

A jak taková hodina probíhá? Cvičí a tančí se nejčastěji naboso, zimomřivé povahy si mohou pořídit taneční piškoty nebo vlněné ponožky s protiskluzovým povrchem. V první fázi si uvolníte tělo, protáhnete každou část izolovaně a postupně je budete jednotlivými cviky propojovat, až dosáhnete komplexního protažení všech svalových skupin a posílení hlubokého stabilizačního systému. Po tomto zahřátí pokračuje hodina posilováním, které je zaměřené především na bříško, stehna a hýždě. To probíhá jednak vestoje, jednak vleže na podložce. Po celou dobu nezapomínáte na tři body, a tak je vaše posilování efektivnější a šetrnější k vašemu zdraví. Poslední část lekce je věnována jazzovému tanci, ten vás ale bude provázet celou hodinou, protože se využívá i během předchozích fází. Nicméně právě tato poslední třetina je to, co činí fitjazz tak zábavným.

Foto: facebook.com/Fitjazz

Foto: facebook.com/Fitjazz

Při tréninku z vás nejspíš nepoteče pot proudem, ani se nezadýcháte jako při několikakilometrovém běhu. Odcházet budete nabitá energií a zároveň příjemně unavená, s vědomím, že jste udělala něco dobrého pro svou kondici i pro své zdraví. Fitjazz je určený pro ženy všech věkových kategorií, ale vítaní jsou samozřejmě také muži. Předchozí zkušenosti s tancem vám mohou zpočátku přinést určitou výhodu, ale ani tancem nepolíbené se nemají čeho bát. Nemusíte totiž zvládat žádné přesné pozice nebo složité taneční variace, pohyby si částečně upravujete podle svého, aby vyhovovaly vám a abyste se v nich dobře cítila.

Kde zjistit více informací                                       

Zatím není moc studií nebo tanečních škol, které by se fitjazzu věnovaly. Můžete si ho zatančit například v Praze nebo v Brně. V březnu také vyšla první kniha (Fitjazz – Tančit může každý), kterou připravily fitjazzové lektorky z celé republiky.

Láká vás fitjazz? Více informací o něm získáte na oficiálních nebo na facebookových stránkách, kde najdete novinky, videa, fotky, pozvánky na workshopy a semináře a tipy na taneční studia, kde se tento styl vyučuje.

Iveta Karousová

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook