Geloren - kloubní výživa pro psy

9 věcí, které dělat před spaním, abyste si skutečně odpočali

14.3.2016
Foto: 123rf.com

Napadlo vás někdy, že to, co děláte večer před spaním, ovlivní váš následný spánek? Někteří z nás se před spaním přecpou, někteří jsou zahlceni starostmi a jiní se dokonce hádají. Zkuste na tohle všechno zapomenout a inspirujte se, co je večer dobré dělat, abyste si přivolali klidný spánek.

 1) Čtěte

Právě večerní čtení v posteli patří mezi nejoblíbenější chvilky většiny lidí. Oblíbené jsou nejen knihy a časopisy, ale také blogy, novinky ze světa, webové články nebo informace ze sociálních sítí. Čtením se příjemně zklidníte, užijete si chvilku pohody a naladíte se na opravdu kvalitní spánek.

2) Nachystejte se na druhý den

Není nic horšího než uléhat s pocitem, že si ráno musíte nachystat oběd, vybrat oblečení a také napsat plány do diáře. Pokud můžete, tohle všechno udělejte ještě večer před spaním. Vyberte si oblečení na druhý den, vyzkoušejte si různé možnosti, sepište si, co druhý den musíte udělat, a oběd si dejte do plastové misky do ledničky. Uvidíte, že se vám hned bude usínat lépe.

3) Přitulte se

Není nic lepšího než se mít večer ke komu přitulit. Udělejte si s partnerem nebo dětmi příjemný večer, opřete se jeden o druhého a společně si pusťte film. Nebo si dopřejte intimní chvilku s partnerem. A vůbec nemusí dojít až na sex, stačí se navzájem pohladit, obejmout nebo namasírovat. Doteky milované osoby mají dokonce léčivé účinky!

4) Meditujte

Nemusíte dělat ani krkolomné polohy nebo se zavřenýma očima na celou místnost zvolávat meditační mantry. Jógou ani jiným relaxačním cvičením si rozhodně neublížíte, ale pokud jste už v posteli, zkuste jednoduše zklidnit svou mysl, zamyslet se a zhodnotit uplynulý den. Můžete tak sledovat své životný posuny a osobní rozvoj. Také myslete na to, co se vám za poslední den povedlo. Díky tomu usnete s pozitivní náladou. Vyzkoušet meditaci můžete i zde: https://www.youtube.com/watch?v=kpZbsRCww50

5) Netahejte do postele starosti

Zkuste si do postele netahat práci, řešení rodinných problémů, hádky s partnerem a další nepříjemné aktivity, které vám mohou posléze rušit klidný spánek. Postel by měla být pohodlným místem, kde si opravdu odpočinete a zapomenete na všechny své starosti.

6) Dodržujte rituály

Spánek

Foto: 123rf.com

I když se to nepodaří vždycky, zkuste chodit spát ve stejnou hodinu. Pokud jste zvyklí, nezapomínejte před spaním vyvětrat, natřepat peřiny a dát si k posteli například sklenici vody. Nezapomínejte ani na příjemné rituály s vaším partnerem. Popřejte si dobrou noc, dejte si polibek a můžete spokojeně spát.

7) Příjemně se unavte

Pokud se vám často stává, že nemůžete spát a jen se v posteli převalujete, snažte se přes den více unavit. Dvě hodiny před spaním si můžete zacvičit, dejte si horkou koupel nebo se běžte na chvíli projít se psem. Uvidíte, že po těchto aktivitách budete spát jako nemluvně.

8) Dopřejte si kvalitní spánek

Děti by měly spát 8 hodin denně, dospělým pak stačí klidně i šest hodin. Ale není od věci dopřát si stejnou dobu, jakou potřebují děti. Hlavní je kvalitní spánek bez přerušení, během něhož vás neruší světlo, televize ani negativní myšlenky.

9) Bylinková pomoc

Zapomeňte na léky, které by vám měly přivolat spánek. Raději vyzkoušejte bylinky. Ideální je třezalka, tu ale nekombinujte s jinými léky a hlavně ne s antidepresivy. Pomoci vám může i heřmánkový nebo meduňkový čaj. A hotové zázraky dokáže také teplé mléko s medem.

Co děláte před spaním pravidelně vy? A jak se vám usíná?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

1 komentář

  1. Pingback: Jak může stres ovlivnit zdraví člověka a jak se s ním vypořádat | Království žen

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook