Geloren - kloubní výživa pro psy

9 rad pro nastartování hubnutí

22.9.2017
Foto: 123rf.com

Pokud chcete hubnout a stále se vám nedaří, zkuste se zamyslet nad tím, co děláte špatně. Nejspíš cvičíte a snažíte se dodržovat správný jídelníček, ale často jste ve stresu nebo se snažíte zkombinovat několik diet najednou. Nastartujte svůj metabolismus konečně správně a hubnout se vám bude téměř samo.

1) Zaměřte se jedním směrem

Vyberte si jeden směr, kterým půjdete. Ať už je to krabičková dieta, sacharidové vlny nebo třeba dělená strava, vždy se soustřeďte na jednu věc a té se věnujte naplno. Nejhorší je kombinovat více věcí a ani jednu nedělat pořádně.

2) Nikdy nemějte hlad

Snažte se své jídlo naplánovat tak, abyste jedli pravidelně a neměli přitom hlad. Nemusíte jíst každé dvě hodiny, každý funguje jinak. Sami vyzkoušejte, jak často musíte jíst, abyste nepocítili hlad. Snažte se však jíst ve stejných časových intervalech a také vždy ve stejnou dobu.

3) Sportujte

Nezapomínejte na sport. Vyberte si takový, který vás bude bavit a kterému se budete věnovat s radostí. Do pohybu byste se neměli nutit a rozhodně se nesnažte cvičit jen kvůli hubnutí. Když budete sport dělat s radostí, projeví se to pozitivně také na vaší psychice.

4) Jezte přirozeně

Slyšeli jste někdy už o přirozené stravě? Jedná se o respektování ročního období a upravování jídelníčku podle dostupnosti sezónních potravin. Například v létě, když dozrávají jahody, zařadíte jich do jídelníčku větší množství, na podzim se naopak soustřeďte na jablka. Vhodné je také používat bylinky, které máte na zahradě, abyste sami využili to, co si vypěstujete. Říká se, že to, co vyroste v místě vašeho bydliště a rodného kraje, je pro vás nejlepší a nejzdravější.

5) Mějte dobrý plán

Pokud chcete opravdu zhubnout a nastartovat svůj metabolismus, potřebujete plán. Nejdříve si napište třeba jeden dva dny vašeho běžného stravování, poté se na svůj jídelníček podívejte a spočítejte si pomocí tabulek váš příjem a výdej. Jídelníček si můžete upravit tak, aby byl zdravý, a přitom jste se nemuseli příliš omezovat. Stačí vyměnit pár nezdravých surovin za jejich zdravější variantu, rozdělit porce na více menších a uvidíte, že začnete hubnout.

6) Poznejte sami sebe

Snažíte-li se zhubnout a stále se nemůžete dočkat úspěchu, je nesmírně důležité zjistit, proč tomu tak je. Zkuste sledovat, jaké jídlo vám dělá špatně, kdy máte největší hlad nebo proč jste po cvičení jen unavení a nemáte na nic energii. Poznejte se a zkuste udělat menší změny, kterými nastartujete hubnutí. Nebojte se ani obrátit na odborníky, kteří vám poradí s jídelníčkem i cvičením.

7) Správně se po ránu nastartujte

Ráno, ihned jak vstanete, vypijte 2 dcl vody. Můžete do ní přidat citron, zázvor nebo snítku máty. Poté do půl hodiny posnídejte a dalším jídlem by měla být svačina, následně oběd, odpolední svačina a večeře. Po probuzení si můžete také zacvičit a uvidíte, kolik energie budete najednou mít.

8) Doplňte bílkoviny

Přidejte do svého jídelníčku bílkoviny. Je na vás, zda zvolíte živočišné nebo rostlinné bílkoviny, ale budete překvapeni, jak se vám začne budovat svalová hmota a zároveň bude vaše cvičení efektivnější.

9) Zařaďte vhodné potraviny

Zařaďte do svého jídelníčku také potraviny, které podporují trávení. Mezi ně bezesporu patří například zázvor, pepř, chilli, skořice, kofein nebo máta.

Co děláte pro hubnutí vy?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook