Geloren - kloubní výživa pro psy

8x přírodní způsoby na lepší fungování mozku

11.7.2016
Foto: pinterest.com

Máte před sebou důležitou zkoušku nebo se v práci potřebujete soustředit na významný projekt? V tuto chvíli by měl váš mozek běžet na plné obrátky a vy byste tak měli ze sebe vydat to nejlepší. Pokud vás však trápí špatná paměť, neschopnost soustředit se nebo vám myšlení dělá problém, inspirujte se našimi tipy a radami z přírody.

1) Rybí tuk

Možná se vám při tomto sousloví dělá špatně, ale rybí tuk dokáže opravdové zázraky. Působí proti senilitě, skleróze a také jako prevence proti Alzheimerově chorobě. Můžete si jej dopřát v tabletách, ale také jako sirup na lžičku. Nejlepší možností je samozřejmě přírodní rybí tuk, který nevoní ani příliš dobře nechutná, zato výsledky se dostaví velmi brzy.

2) Semínka a oříšky

Velkou výhodou těchto „zázračných“ potravin je, že obsahují velké množství jódu. Ten je pro správné fungování mozku důležitý. Pokud jste tedy unavení a nedokážete se soustředit, zkuste si třeba před zkouškou nebo v práci před důležitou poradou dát hrst semínek nebo nesolených ořechů.

3) Zdravý cukr

Už se vám někdy stalo, že jste se nemohli soustředit a kousek čokolády to ihned spravil? Příjem jednoduchého cukru z čokolády je ale chyba. Tím totiž pozornost zvýšíte na opravdu krátkou dobu, a poté aktivita mozku klesá ještě rychleji než předtím. Ideální volbou je tedy zdravý cukr, například v ovoci, hroznovém cukru nebo třeba ve stévii, medu nebo sirupu agáve. Vyzkoušejte raději tyto varianty. A když už si chcete pomoci čokoládou, sáhněte vždy po té hořké nebo po čokoládě s vyšším obsahem kakaa.

4) Čerstvý vzduch

Budete se divit, ale kyslík dokáže opravdové zázraky. Občas se na něco tak úpěnlivě soustředíme, že přestáváme dýchat. A to je ta chyba. Vyzkoušejte desetiminutovou procházku v parku nebo kdekoliv na čerstvém vzduchu a uvidíte, jak se vám bude myslet snáz. Pokud nemůžete jít do přírody, zkuste alespoň osm minut zhluboka a pravidelně dýchat.

5) Kofeinová vzpruha

Velké množství lidí sahá také po kofeinu. Ten najdete nejen v kávě, ale také čaji, v kolových nápojích nebo v oblíbeném maté čaji. Kofein se někdy označuje také guaranin nebo thein. Způsobuje prokrvení mozkových tkání a tím stimuluje nervový systém. Zrychluje tep a oddaluje únavu. Možná se vám pak lépe přemýšlí a pracuje, ale následná únava, která přijde, je opět mnohonásobná. Pokud si chcete dopřát kofein, musíte doplnit dvakrát až třikrát takové množství vody.

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

6) Kokosový olej

Zajímavým pomocníkem, který umí zlepšit schopnost soustředění a podpořit práci mozku, je kokosový olej. Ten obsahuje zdravé tuky, které se dají využít jako zdroj energie a navíc se neukládají v našem těle. Olej můžete konzumovat jak v teplé, tak studené kuchyni.

7) Zeleninové šťávy

Další důležitou součástí jídelníčku by měla být zelenina. Tu zařaďte v mnohem větší míře než ovoce. Ideální volbou jsou pak zeleninové polévky nebo šťávy. Nejlepší zeleninou, která stimuluje myšlení a schopnost soustředit se, je listová zelenina, celer, brokolice, kapusta, chřest, špenát, ale také mrkev, řepa nebo třeba zelí.

8) Lecitin

A posledním pomocníkem je lecitin. O lecitinu se dokonce říká, že je nejvhodnější potravou pro mozek. Díky němu mozkové a nervové buňky správné fungují a navíc působí jako prevence proti Parkinsonově a Alzheimerově chorobě. Přírodní lecitin naleznete v olejích, které jsou lisované za studena, v sójových bobech, v čočce, v kaviáru, ve žloutkách nebo třeba v ořechách a semenech. V lékárně je pak běžně dostupný v tabletách jako doplněk stravy.

Jak zlepšujete fungování svého mozku vy?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook