Geloren - kloubní výživa pro psy

8 výhod ranního ptáčete

10.5.2016
Foto: 123rf.com

Určitě znáte pořekadlo: „Ranní ptáče, dál doskáče.“ A opravdu na tom něco bude. I když třeba patříte mezi ty, kteří milují spánek a ráno si klidně třikrát posunují budík alespoň o pět minut, brzké vstávání může přinášet velké množství výhod. Podívejte se s námi na to, co vám včasné ranní vstávání může přinést a jak váš život pozitivně ovlivní.

1) Správná funkce těla

Všimli jste si někdy, že pokud spíte třeba do oběda, jste celý den malátní, unavení a bez energie? Po ránu tělo potřebuje vydatnou snídani a alespoň malou rozcvičku, po níž už se do postele rozhodně nevracejte. Zdravému člověku stačí 6 až 8 hodin spánku, zkuste to dodržovat a všímejte si, jak se cítíte.

2) Ranní atmosféra

Už jste někdy zkoušeli ráno běhat, venčit psa nebo jít třeba pěšky do práce? Pokud jdete hned po ránu ven, bude vám celý den lépe. Je opravdu úžasné zhluboka se ráno nadechnout čerstvého vzduchu nebo pozorovat svítání a první paprsky slunce. Je velmi vhodné den začínat alespoň mírnou fyzickou aktivitou.

3) Biorytmy

V ranních hodinách je vaše tělo na vrcholu svých sil. Všechny orgány se probouzí, začíná pracovat mozek a vy v tuto dobu stihnete udělat mnohem více věcí než třeba kolem poledne. Vaše ranní práce je opravdu efektivní a možná se budete divit, jak vám to pálí. Za dvě až tři hodiny ráno stihněte víc věcí než někteří lidé za celý den.

4) Kvalitní spánek

Díky tomu, že ráno brzy vstanete, začnete fungovat a zvládnete udělat spoustu věcí, jste večer příjemně unavení. Váš následný spánek je pak plnohodnotný a opravdu zdravý. Nemusíte se bát převalování, dlouhého usínání ani nepříjemných snů.

5) Správný time-managment

Ranní vstávání vám dává možnost konečně si najít čas i sami pro sebe. Užijte si chvilku, kdy vaše děti nebo partner ještě spí a věnujte se tomu, co máte rádi. Je také možné, že díky rannímu vstávání ušetříte hodinu času odpoledne. Tu pak můžete věnovat nejen svým zájmům a koníčkům, ale také dětem a partnerovi.

6) Pomalý začátek

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Nejhorší je stres. A nejčastěji na nás stres působí právě ráno. Hygiena, toaleta, boj o místo v koupelně, výběr oblečení a příprava snídaně i svačiny… Mnozí tento ranní stres nesou opravdu špatně a je to na nich vidět po celý den. Zkuste vstát alespoň o půl hodiny dříve, v klidu si uvařte svůj oblíbený čaj nebo kávu, dopřejte si pohodovou snídani a klidně si ještě stihnete přečíst noviny nebo kousek své oblíbené knížky. Uvidíte, že váš den se najednou ponese v úplně jiném duchu.

7) Spěte po obědě

Pokud máte možnost, klidně si během dne dopřejte 20 až 30 minut nerušeného spánku. Vždy, když se cítíte unavení, je dobré své tělo poslechnout a opravdu si odpočinout. Někdy je totiž potřeba i mentální odpočinek, a to klidně uprostřed náročného dne. Tento potřebný spánek ráno opravdu nenaženete.

8) Mějte řád

Pokud se rozhodnete ráno vstávat v určitou hodinu, opravdu ji dodržujte. Díky tomu tělo navyknete na určitý řád a ono se vám pak odmění nejen správnou funkcí, ale také dostatkem energie. Díky tomu, že vaše tělo bude vědět, odkdy dokdy může nerušeně spát, máte šanci se zcela zbavit únavy. Pokud vámi zvolené vstávání dodržíte alespoň 30 dnů, stane se zvykem a další dny už se budete sami budit v určenou hodinu.

Jak jste na tom vy a brzké vstávání? Jste ranní ptáče, nebo spíš sova?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook