Geloren - kloubní výživa pro psy

8 potravin, díky kterým budete FIT!

17.10.2015
Foto: 123rf.com

Chcete zhubnout nebo tělu dopřát detoxikaci organismu, chcete se vyhnout nemocem a být plní energie a síly? Dopřejte si těchto deset potravin, které dokáží bojovat s únavou, stárnutím, ale i přebytečnými kily.

1) Rajčata

Rajčata jsou ideálním pomocníkem v boji se srdečními chorobami, zabraňují mrtvici a snižují také hladinu cholesterolu. Mimo jiné podporují imunitu a fungují jako prevence proti rakovině slinivky, prsu i dělohy. Rajčata jsou zároveň ideální potravinou, když chcete hubnout, obsahují totiž minimum kalorií, detoxikují organismus a mají i antibakteriální účinky.

Tip: Ideální konzumace rajčat je za studena, tedy například na chlebu, v různých salátech nebo jako příloha k masu. Mimo jiné si z rajčat můžete dopřát italskou rajčatovou polévku, rajskou omáčku, ale také vynikající Caprese (rajčata s mozzarelou).

2) Borůvky

Foto: 123rf.com

Foto: pinterest.com

Věděli jste, že borůvky patří mezi nejzdravější potraviny vůbec? Regenerují a omlazují naše tělo, pomáhají léčit chřipku, angínu i rýmu. Používají se jako léčebný prostředek při střevních potížích a při průjmu. Mimo jiné mají blahodárný účinek na ledviny, močové cesty a účinně bojují proti infekcím. Dále snižují hladinu cukru a cholesterolu, jsou tedy vhodné i pro diabetiky.

Tip: Borůvky jsou výborné čerstvé, ale pokud se vám jich podařilo nasbírat nebo koupit více, tak jdou i jednoduše zamrazit. Posléze si pak můžete dopřát domácí borůvkovou zmrzlinu nebo borůvkový koláč.

3) Modré hrozny

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Modré hrozny jsou ideální potravinou při hubnutí a zároveň zlepšují paměť, pomáhají vaší koordinaci a pohyblivosti. Díky nim můžete pocítit opravdu velký příval energie, síly a snížení tukových buněk. Je také prokázáno, že modré hrozny snižují riziko onemocnění cév, procesy stárnutí a pomáhají i při problémech s vysokým tlakem a léčí zácpu.

Tip: Hrozny jsou ideální svačinkou, která vás zasytí a dodá i potřebné a zdravé cukry. Z hroznů si můžete vytvořit také chutný mošt nebo je použít na jednoduché jednohubky v kombinaci hrozen, hermelín a vlašský ořech.

4) Špenát

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

Kyselina listová, která je obsažena ve špenátu, působí proti rakovině, srdečním onemocněním a duševním poruchám. Špenát je také ideální potravinou v těhotenství, protože má blahodárný účinek na přirozený vývoj plodu. Obsahuje velké množství vitamínů a minerálních látek. Špenátová šťáva dokonce vyživuje buňky, tkáně, nervy, svaly.

Tip: Nemáte rádi obyčejný špenát s knedlíkem nebo brambory? Vyzkoušejte palačinky plněné špenátem a zapečené se sýrem nebo naprudko opečené kuřecí kousky s přílohou gnocchi a k tomu špenátovou omáčku.

5) Zelený čaj

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Zelený čaj patří právem mezi nejoblíbenější nápoje. Nejenže dodává tělu potřebnou energii, účinně bojuje i s nadbytečnými kilogramy. Mimo jiné zlepšuje náladu a přináší psychickou pohodu, osvěžuje mysl a pomáhá bojovat s civilizačními chorobami. Zlepšuje i metabolismus a urychluje trávení. Vyvarujte se ho však večer a v pozdních odpoledních hodinách, mohl by vám narušit klidný spánek.

Tip: Opravdoví milovníci čaje neodolají čajovnám, kde mohou vyzkoušet jak všemožné druhy čaje, tak jejich různé zpracovaní. Nechte si poradit a svůj oblíbený čaj si zde můžete i zakoupit. Mimo jiné si můžete domů pořídit vlastní čajový set a čajové dýchanky s přáteli si tak užít v klidu domova.

6) Olivový olej

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Olivový olej snižuje riziko infarktu a obsahuje vysoké množství mono-nenasycených mastných kyselin a vitamínu E. Je vyhledávaný nejen pro konzumaci, ale také v léčitelství, farmacii a v kosmetickém průmyslu. Působí preventivně proti nádorovým onemocněním, má výrazné antioxidační účinky, snižuje hladinu cholesterolu a působí proti zácpě a nadýmání.

Mimo jiné podporuje metabolismus a napomáhá trávení, je vhodným doplňkem stravy při redukční dietě a navíc zpomaluje stárnutí.

Tip: Můžete jej použít na smažení, na vaření i na ochucení salátů a zeleniny.

7) Ořechy a mandle

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Veškeré druhy ořechů jsou zdrojem vysoce kvalitních bílkovin a nenasycených tuků. Obsahují také vitaminy, minerály a železo. Působí blahodárně proti srdečním a cévním chorobám, regulují krevní tlak a pomáhají snižovat hladinu cholesterolu. Proto jsou oblíbenou potravinou při snižování váhy. Mimo jiné příznivě ovlivňují ledviny, plíce i tlusté střevo. Prospívají i naší nervové soustavě.

Tip: Zkoušeli jste už ořechy v medu? Tuto sladkou, ale zdravou pochoutku vřele doporučuji! Dejte do sklenice své oblíbené druhy ořechů (vlašské, arašídy, mandle a další) a poté je zalijte medem. Lžička této pochoutky vás zbaví chuti na čokoládu a zároveň dodá tělu potřebné vitamíny.

8) Ryby

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Mezi nejoblíbenější ryby patří losos, tuňák, makrela, sleď, sardinky. Ty obsahují vysoké množství zdraví prospěšných omega-3 mastných kyselin, významnou dávku bílkovin, vitaminy, vzácný jód, rybí tuk a další. Konzumace ryb tak snižuje cholesterol, zvyšuje odolnost vůči nemocem a dokonce i zlepšuje náladu.

Tip: Ryby si můžete dopřát na několik způsobů. Například rybu pečenou s bylinkami, smaženou rybu nebo… vyzkoušejte sushi! Je totiž možné, že si jej také zamilujete hned napoprvé. Nebojte se ani rybích pomazánek nebo těstovinových či jiných salátů. Snažte se však vždy rybu koupit čerstvou a vyhýbejte se mraženým polotovarům.

Extra tip – Šťáva proti infekcím i únavě

Vyzkoušejte tuto šťávu, kterou si lehce vyrobíte i doma. Pijte ji pravidelně a již brzy můžete cítit příval energie. Díky rannímu pití této šťávy se budete cítit svěží celý den.

Potřebujete:

1 citron

4 jablka

kořen zázvoru (cca 5 cm dlouhý)

sklenici vody

Postup:

Oloupejte citron a dejte ho s jablky do odšťavňovače. Přidejte zázvor a vodu. Vzniklou šťávu pijte ráno nalačno a poté i během dne.

Kterou z těchto potravin máte nejraději a jak často si ji dopřáváte?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook