Geloren - kloubní výživa pro psy

7 potravin, které vám v zimě vrátí energii

23.11.2015
Foto: pinterest.com

Pokud se chcete i v zimě cítit v pohodě a mít plno energie, máme pro vás seznam potravin, které vám zaručeně vrátí sílu a radost ze života. Díky těmto potravinám, které jsou běžně dostupné v jakémkoliv obchodě, se můžete cítit svěží a fit.

1) Sušené meruňky

Jak pomáhají: Málokdo ví, že meruňky patří mezi nejzdravější druh ovoce. A to převážně díky velkému obsahu vitamínu C, železa a řady vitamínů B. Díky tomu se vám zlepší soustředění, zlepší se vám nálada a dodají vám znovu sílu po fyzickém, ale i psychickém vyčerpání.

Jak konzumovat: V zimě jsou nejchutnější sušené meruňky, ale můžete si dopřát i ty čerstvé nebo kompotované. Mimo jiné je můžete přidat do dezertů nebo si je dát jako přílohu k ovesné nebo krupičné kaši.

2) Avokádo

Jak pomáhá: Avokádo je vynikajícím zdrojem draslíku a vitamínu B6, mimo jiné obsahuje i velké množství vitamínu E. Tento vitamín je důležitý pro regeneraci buněk, takže pomáhá regenerovat i suchou kůži a poškozené vlasy. Avokádo také dokáže navodit klid a účinně bojuje proti únavě.

Jak konzumovat: Můžete si z něj vyrobit pomazánku. Smíchejte jedno oloupané a rozmačkané avokádo s česnekem a citrónovou šťávou. Dochuťte solí a pepřem a můžete podávat na opečené bagetě nebo toastu.

Foto: pinterest.com

Foto: pinterest.com

3) Kapusta

Jak pomáhá: Kapusta je skvělým bojovníkem proti rakovině. Je plná vlákniny a vitamínu K, který brání ucpávání cév. Mimo jiné má příznivý vliv na správné fungování mozku a zajišťuje nám duševní výkonnost.

Jak konzumovat: Z kapusty můžete vytvořit skvělou přílohu, ale i hlavní chod. Na přílohu nechte kapustu dusit stejně jako zelí. Můžete přimíchat i pár brambor, česnek a nakonec sůl a pepř. Nebojte se ji přidat ani do polévky. Co se týče hlavního chodu, můžete vyzkoušet karbanátky, kdy mleté maso nahradíte právě spařenou kapustou.

4) Fazole

Jak pomáhají: Veškeré luštěniny bezesporu patří mezi zdravé a chutné potraviny. Fazole obsahují velké množství bílkovin a vlákniny. Pomáhají nám ke správnému trávení a dodávají nám energii. Navíc luštěniny prospívají srdci. U fazolí platí, že čím jsou tmavší, tím jsou zdravější, protože obsahují větší množství antioxidantů.

Jak konzumovat: Můžete si je dopřát na snídani k míchaným vajíčkům nebo je použít do různých salátů. Fazolovou klasikou jsou pak chilli con carne nebo mexické fazole.

5) Ovesné vločky

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Jak pomáhají: Ovesné vločky jsou zdraví přínosné, protože obsahují betaglukan, který snižuje hladinu špatného cholesterolu v krvi. Pokud si dáte ovesné vločky ke snídani, nastartují vás na celý den. Jsou vhodným jídlem i po cvičení a dodají vám ztracenou energii. Navíc oživí unavené svaly.

Jak konzumovat: Ovesné vločky stačí zalít mlékem a nechat chvíli odstát. Vzniklou „ovesnou kaši“ i bez vaření pak můžete doplnit ořechy, skořicí, kakaem nebo sušeným ovocem.

6) Jablka

Jak pomáhají: Jablka jsou ovocem s největším obsahem vlákniny. Ta účinně bojuje s vysokým obsahem cholesterolu v krvi. Velké množství prospěšných látek je také ve slupce, která má protizánětlivé účinky. Mimo jiné nám jejich sladká chuť pomáhá překonat hříšné myšlenky na nedietní a sladké dezerty.

Jak konzumovat: Nejzdravější jsou syrová jablka. Z nich si můžete nastrouhat i salát, přidat do něj mrkev a kapku citrónové šťávy. V zimě vás potěší i křížaly a jejich vůně, která se ponese v celém bytě. Nezapomínejte ani na stoprocentní jablečný džus nebo mošt.

7) Červená řepa

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Jak pomáhá: Červená řepa obsahuje kyselinu listovou a křemík, kterému se přezdívá minerál krásy. Konzumace řepy vám zaručí pevnou a pružnou pleť bez vrásek, pevné a nelámavé nehty a bohaté zdravé vlasy.

Jak konzumovat: Řepa může být vhodným doplňkem různých salátů. Pokud ji zavaříme, může se stát skvělou přílohou k hlavnímu chodu. Vyzkoušet můžete i řepu v pivním těstíčku, kdy ji nejdříve uvaříte doměkka a poté nakrájíte na plátky. Ty obalíte v těstíčku, do kterého přidáte kapku piva, a osmažíte na kapce oleje.

Mimo jiné jsou chmury a deprese způsobeny nedostatkem hormonu selenu. Ten navozuje v našem těle klid a harmonii. Nejvíce selenu je obsaženo ve vnitřnostech, rybách, mořských plodech, bažantím mase a para ořeších. Zkuste tedy alespoň jednu tuto potravinu zařadit do svého jídelníčku, kterým se můžete projíst ke štěstí a pohodě.

Jaké potraviny vám dodávají energii a dělají vás šťastné?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook