Geloren - kloubní výživa pro psy

7 cenných rad, jak bojovat s jarní depresí

10.4.2016
Jarní deprese

Věděli jste, že více než 40 % lidí trápí jarní deprese? Po zimě jsme totiž většinou unavení a v hlavě se nám převalují staré smutky a splíny. A jen občasný svit sluníčka naší náladě nepřidává. Nakonec se může stát, že i přes probouzející se přírodu všude kolem budete mít stále míň a míň energie… Podívejte se s námi, jak s tímhle problémem bojovat a jak porazit nejen jarní únavu, ale především jarní depresi!

1) Zkuste změnit jídelníček

Na jaře potřebuje vaše tělo hlavně lehká a zdravá jídla. Nejvhodnější je pestrá, čerstvá a barevná strava. Zaměřte se na čerstvou zeleninu, ovoce, žervé, dostatek ryb a bylinek, ale také si dopřejte polévky nebo saláty. Nezapomínejte ani na klíčky, ořechy a odměňte se kouskem hořké a kvalitní čokolády.

2) Nejste v tom sami

Nezoufejte, že negativními pocity trpíte jen vy. Deprese se alespoň jednou za život objeví u každého pátého člověka. Pokud máte ztrápenou kamarádku nebo někoho v rodině, můžete s tím bojovat společně. Zapište se na kurz tance, vaření nebo výtvarných činností. Hlavně neseďte doma a běžte ven mezi lidi, buďte aktivní.

3) Naučte se odpočívat

Dnešní uspěchaná doba a každodenní stres nepříjemným prožitkům a pocitům opravdu nepřidávají. Naučte se odpočívat. Upravte svůj denní režim tak, abyste pravidelně nejen chodili do práce a plnili povinnosti, ale abyste se také pravidelně bavili a odpočívali. Dopřejte si horkou vanu, chvilku s knížkou nebo si můžete zajít ke kadeřnici či na masáž.

4) Zavolejte na pomoc bylinky

Jarní bylinky mají opravdu ty nejsilnější účinky, a to především proto, že jsou v této době nejčerstvější. Na své zahradě nebo kdekoliv jinde natrhejte mladé kopřivy a uvařte si z nich čaj. Využijte také sílu třezalky, bezu, meduňky nebo hlohu. Výborné jsou i sušené směsi z těchto kouzelných rostlin.

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

5) Poznejte rozdíl mezi depresí a špatnou náladou

I když mnozí lidé nazývají špatnou náladu depresí, tyto dva rozdílné pojmy rozlišujte. Smutná nebo špatná nálada, při níž se prostě nedokážete radovat a ztrácíte zájem o některé věci, může být jen součástí určitého období a po čase může sama odeznít. Deprese nikoliv! Můžete špatně spát a jíst, ztratíte chuť na sex a v některých případech přemýšlíte dokonce nad sebevraždou. Pokud cítíte, že tuto situaci nezvládáte, nebojte se navštívit odborníka.

6) Vyzkoušejte sílu kamenů

Pomocníky z přírody nemusí být jen bylinky, ale také kameny. Na depresi nejvíce pomáhá citrín, který účinně odstraňuje negativní energii a naopak vás dobije energií sluneční. Zároveň vám zvýší kreativitu, pocit štěstí a naplnění. Dalším vhodným kamenem je záhněda. Tento kámen má silné detoxikační účinky, pomáhá tělu, ale i duši. Navíc uvolňuje citové blokády a snižuje napětí.

7) Tvořte

Výtvarná činnost a jakékoliv tvoření, při němž zapojíte ruce, vám může zlepšit náladu. To je dokázané i z výzkumů prováděných v psychiatrických léčebnách. I zde pacienti trpící depresemi, ale i jinými psychickými bloky, navštěvují výtvarné dílny. Tato kreativní činnost zaměstná váš mozek, a vy tak na chvilku přestanete přemýšlet nad svým rozpoložením, tělo si odpočine a může regenerovat. A právě to je při depresi potřeba. Nebojte se ani práce, můžete například zvelebit svůj dům nebo začít pracovat na zahradě. Uvidíte, že vám hned bude lépe.

Trápí vás také jarní chmury? Jak s nimi bojujete?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook