Geloren - kloubní výživa pro psy

6 způsobů, jak si prodloužit život

16.11.2016
Foto: 123rf.com

Stále se za něčím honíme. Hodně práce, starání se o děti, domácnost, ani péče o manželství není žádná legrace. Každý další stres je pro nás pouze další „hřebíček do rakve“. Jednorázový odpočinek ve wellness centru nebo na procházce je možná příjemný, nepříjemná realita shonu nás však dříve či později znovu dohoní. Naučte se proto každý den držet pár rad, které vás udělají spokojenějšími a prodlouží vám život.

Žijte zdravě

Studie ukázaly, že 4 zlozvyky – kouření, pití většího množství alkoholu, nedostatek pohybu a jídelníček chudý na ovoce a zeleninu – vás mohou postrčit do předčasného hrobu, a to až o 12 let dříve. Naštěstí s tím můžete něco dělat! Zkuste tyto čtyři zlozvyky změnit, už během prvních týdnů se budete cítit mnohem lépe.

Nepřejídejte se

Chcete-li žít do stovky, uberte si trochu jídla ze svého talíře. Autor Dan Buettner, který se celý život zabývá dlouhověkostí po celém světě, zjistil, že nejstarší Japonci přestávají jíst, když jsou syti z 80 %. Jíst méně totiž pomáhá našemu organismu stárnout pomaleji. Studie zjistily, že omezování kalorií snižuje produkci hormonu štítné žlázy, který zpomaluje metabolismus a urychluje proces stárnutí.

Užívejte si sex

Mít uspokojující sex dvakrát nebo třikrát týdně vám může přidat až tři roky života navíc. Milováním můžete spálit velké množství kalorií – někdy až stejně jako za 30 minut běhání. Kterou z činností si tedy vyberete raději? Pravidelný sex vám také pomůže snížit krevní tlak, zlepšit spánek, zvýšit imunitu a posílí vaše srdce.

Vypněte televizi

Příliš mnoho času u televize může mít vážné důsledky pro vaše zdraví. Studie z roku 2010 dokazuje, že lidé, kteří u televize tráví čtyři a více hodin denně, mají sklon ke stárnutí o 46 % vyšší, než lidé, kteří televizi sledují méně než dvě hodiny denně. Každou další hodinu se však zvyšuje riziko předčasné smrti o 11 % a infarktu o 18 %.

Pobyt mimo slunce

Vyhněte se příliš dlouhému pobytu na sluníčku. Snížíte tak riziko rakoviny kůže a můžete se také udržet déle mladí díky pokožce bez vrásek, jemných linek a sešlé kůže. Nikdy není příliš pozdě ani příliš brzy na to se namazat opalovacím krémem nebo přidat kosmetické přípravky alespoň s SPF 30. Nezaměřujte se však pouze na tvář, nehezké sluneční skvrny na hrudníku či rukách vám k mladistvějšímu vzhledu také nepřidají.

Buďte v kontaktu s rodinou a přáteli

Je dokázáno, že jsme bez silné sítě rodiny a přátel více náchylní na srdeční onemocnění. Osamělost může být v konečném důsledků i pro jinak úplně zdravé lidi stejně nebezpečná jako vysoký cholesterol nebo silné kuřáctví. Samota je nejnebezpečnější pro starší lidi, kterým způsobuje silné deprese.

Co děláte proto, abyste měli delší a hezčí život vy?

Tereza Obořilová

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook