Geloren - kloubní výživa pro psy

6 cviků proti bolesti zad

10.9.2016
Foto: 123rf.com

Bolest zad patří mezi ty nejnepříjemnější neduhy těla, které vás mohou potkat. Kdo má s touto bolestí zkušenosti, dobře ví, o čem je řeč. Bolest zad vás paralyzuje, nemůžete se ani hnout a trpíte dokonce i při obyčejném posazení nebo ležení. Inspirujte se cviky, díky kterým se této nepříjemné bolesti vyhnete.

1) Začněte správně stát

Při častých a opakujících se bolestech zad je důležité naučit se hlavně správně stát. Stoupněte si na šířku pánve, stůjte na celé ploše chodidel. Na zemi mějte všechny prsty i patu a vnímejte kontakt se zemí. Pomalu a zhluboka dýchejte a v této pozici zpevněte celé tělo. Denně tento postoj opakujte a naučte se vždy, když se hrbíte nebo si uvědomíte, že stojíte špatně, srovnat.

2) Seďte správně

To samé platí u sezení. Posaďte se na židli, nohy mějte do pravého úhlu, měly by se dotýkat země. Opět celým chodidlem. Narovnejte záda, ramena vytáhněte nahoru a dozadu. V tomto rovném sedu, kdy máte ruce v pravém úhlu na stole, byste měli pracovat i v kanceláři, popřípadě sedět na poradě.

Inspirujte se zde:

3) Lehněte si na záda

Tento cvik provádějte vleže. Lehněte si na podložku na záda, pokrčte nohy a mějte je zhruba na šířku pánve. S nádechem se začněte pomalu zvedat nahoru a celou dobu vydechujte. Snažte se držet tělo rovné a zpevněné. Zdvih z lehu opakujte desetkrát.

4) Obraty do strany

Pro provedení tohoto cviku zůstaňte na podložce. Sedněte si do tureckého sedu. Opět srovnejte ramena – nahoru, dozadu a dolů. Poté se horní částí těla otáčejte doleva a tím směrem protahujte také ruce. Otáčení můžete střídat nebo nejdříve cvičit dvacetkrát na jednu stranu a poté dvacetkrát na druhou stranu.

5) Cvičení na míči

Na posilování zad je nejlepší gymnastický míč. Sedněte si na míč s rozkročenýma nohama. Jednou rukou se podržte míče, druhou pak zvedněte nad hlavu a prodýchejte. Poté se ukloňte na jednu stranu a vydržte deset vteřin, pak se ukloňte na druhou stranu a opět vydržte.

6) Protáhněte záda

Velmi oblíbený cvik na protažení zad pochází z cvičení Pěti Tibeťanů. Lehněte si na podložku na záda. Ruce dejte podél těla a nohy zvedejte svisle nahoru s napnutými koleny. Tlačte bradu na hruď a soustřeďte se na pravidelné dýchání. Cvik opakujte alespoň patnáctkrát.

Vyzkoušejte i tyto cviky:

Trápí vás bolesti zad? Jak posilujete a cvičíte vy?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook