Geloren - kloubní výživa pro psy

12 tipů, jak krotit svou agresi a vztek

11.10.2017
Foto: 123rf.com

V první řadě si uvědomte, že vztek je běžnou lidskou emocí a nejste jediní, kteří se dokážou rozzlobit, křičet nebo být agresivní. Mnohdy vztek nedáváte najevo a může se stát, že se ve vás nahromadí a následuje jeho nečekaný výbuch. Vyzkoušet můžete různé metody, jak svůj vztek a agresi krotit.

1) Uvědomte si, že vztekem ubližujete hlavně sami sobě. Vztek a agresivita působí destruktivně, zvyšují riziko kardiovaskulárních nemocí a nepříjemně působí také na psychiku člověka.

2) Vztek byste neměli nikdy podceňovat. Vybíjet si ho agresí rozhodně není vhodné, ale neměli byste jej ani potlačovat. Ideální je pochopit, proč se vztekáme, a najít tak příčinu problému a následně jeho vhodné řešení.

3) Pokud se vám chce křičet nebo brečet, těmto emocím se nebraňte a křičte nebo klidně brečte. Vyberte si však takové místo, kde nehrozí, že si svůj vztek začnete vybíjet na někom jiném. Zkuste z plna hrdla zakřičet v lese nebo někde, kde vás jen tak někdo neuslyší. Uvidíte, jak se vám v momentě uleví.

4) Zkuste se ze vzteku vypsat. Napadá vás spousta sprostých slov, které nemůžete například nadřízenému říct nahlas? Vezměte papír a tužku a pište, dokud budete vztek v sobě mít. Napište všechno tak, jak cítíte. Posléze papír spalte nebo roztrhejte a vyhoďte. Tím v sobě uzavřete i tuto negativní energii.

5) Metodou, jak se zbavit vzteku, kterou zná určitě každý z nás, je také počítání do deseti. Zkuste při počítání také zhluboka dýchat a svůj dech sledovat, tím se zklidníte mnohem rychleji a účinněji.

6) Vztek můžete ovládnout také tím, že budete mluvit velmi tiše, plynule a opravdu pomalu. Stejně tak můžete zpomalit celé své tělo. Zkusit se protáhnout nebo se nadechnout s tím, že pomalu zvednete ruce nahoru.

7) Vyhýbejte se situacím, které ve vás vyvolávají vztek. Pokud to vždycky nejde, pamatujte si ty situace, které ve vás vztek probouzí, a snažte se s tím pracovat.

8) Uznejte svou chybu. Zamyslete se také nad tím, zda máte vždy pravdu, nebo se může stát, že se také mýlíte. Pokud jste udělali chybu, nebojte se omluvit a protějšku říct, že vás vaše chování mrzí. Citelně se uleví vám i jemu.

9) Myslete na to, co řeknete. V afektu se může stát, že řeknete něco, čeho budete litovat a už to nejde vzít zpátky. Vždy, než něco řeknete nebo na druhého zakřičíte, zhluboka se nadechněte a nenechte se ovládat emocemi, nezapomínejte na rozum.

10) Pokud potřebujete prostor a cítíte, že byste se v dané situaci zachovali agresivně, raději z místnosti odejděte. Běžte chvilku na vzduch, projděte se a vyčistěte si hlavu. Někdy je pasivní reakce to nejlepší, co můžete udělat.

11) Snažte se pravidelně udržovat v dobré náladě. Dělejte věci, které vás baví. Potřebujete pozitivní energii, díky které pak budete snáze a klidněji řešit problémy a starosti, které v životě přijdou.

12) Naučte se zklidnit. Ať už meditací, cvičením nebo třeba pravidelnou procházkou v lese. Najděte si činnosti, které vás uklidňují a působí blahodárně na vaši duši. Pokud svůj vztek sami nezvládáte, nebojte se obrátit na odborníka a požádat o pomoc.

Co děláte vy, když vidíte rudě?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook