Geloren - kloubní výživa pro psy

11 rad, jak zrychlit metabolismus

9.2.2016
Hubnutí

Každý den cvičíte, stravujete se zdravě, a přesto pořád nehubnete? Možná za to může váš zpomalený metabolismus. Podívejte se s námi na tipy, jak metabolismus zrychlit, a konečně se tak zbavit přebytečných kilogramů. Jako bonus získáte spoustu pozitivní energie!

  1. Pokud chcete zrychlit spalování a povzbudit svůj metabolismus, nezapomínejte na smích. Nezapomínejte na příjemné zážitky, relaxaci a cvičení proti stresu. Vhodná je jóga, procházka do přírody, pokec s kamarádkou a vlastně cokoliv, co vám zaručeně zvedne náladu.
  1. Zařaďte do svého jídelníčku větší množství bílkovin. V každém jídle byste pak měli mít alespoň část potravin, které jsou bohaté na bílkoviny. Konkrétně můžete vyzkoušet lososa, makrelu, krůtí a kuřecí maso, tofu, vejce, pokrmy ze Šmakouna nebo luštěniny.
  1. Dopřejte si přiměřenou porci pikantních jídel. Právě ostrá jídla urychlují proces spalování tuků až o 10 procent. Zařaďte do svého jídelníčku chilli, pepř i česnek.
  1. Nezapomínejte na polévky. Každý správný oběd by měl obsahovat alespoň malou porci polévky. Nejvhodnější jsou samozřejmě polévky nezahuštěné moukou. K zahuštění použijte strouhanou bramboru nebo mrkev a dýni. Pravidelně si dopřávejte také zeleninové nebo masové vývary.
  1. Jezte zázvor. Kupte si čerstvý zázvor a ten si nastrouhejte. Denně si dejte alespoň lžičku této pochoutky, která vám pomůže zhubnout. Pomoci vám může i zázvor sušený. Velkou výhodou je jeho schopnost usnadnit trávení.
  1. sendvič s lososem

    Foto: rohlik.cz

    Nenechte své tělo hladovět. Nezapomínejte na snídaně, ale ani na dopolední i odpolední svačiny. Jestliže víte, že vás čeká náročný den, klidně si svačiny nachystejte už den předem. Díky tomu, že vaše tělo dostane jídlo v pravidelných intervalech, bude samo přirozeně spalovat a fungovat bez problémů.

  1. Rychlejší metabolismus vám zaručí i dostatek železa. Mnohým z nás často železo opravdu chybí. Je tedy potřeba doplnit ho ze stravy. Na jídelníček tak rozhodně zařaďte libové hovězí maso, fazole, cereálie, listovou zeleninu, špenát a brokolici.
  1. Pijte zelený čaj. O tomto čaji se říká, že stimuluje nejen tělo, ale také mozek. Zároveň působí zázračně i na lidský metabolismus. Čaj si dopřejte ideálně bez cukru, ale pozor – nejpozději čtyři hodiny před spaním.
  1. Věděli jste o tom, že i když nic neděláte, spalujete kalorie? Nezapomínejte tedy na spánek a odpočinek. Dostatečný odpočinek pak může váš metabolismus opravdu rychle nastartovat.
  2. Box

    Foto: 123rf.com

    Máte ráda sport a pravidelně hrajete třeba tenis nebo chodíte třikrát týdně do posilovny? To je určitě chvályhodné, ale zkuste tělo trochu šokovat a svůj pohyb změnit. Zajděte si na spinning, zkuste lekce tance, běžte plavat nebo se přihlaste na hodinu kick-boxu. Těmito neobvyklými a novými aktivitami své tělo i metabolismus probudíte ze stereotypu a přimějete ho ke spalování.

  3. Pijte vodu. Pokud zvládnete za den vypít dostatečné množství čisté vody, rychlost vašeho metabolismu se může zvýšit i o 40 procent. Metabolismus výrazně popoženou zhruba 2 litry vody denně. V ideálním případě byste neměla za celý den pocítit ani hlad, ani žízeň.

Jaké rady na zrychlení metabolismu znáte vy?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook