Geloren - kloubní výživa pro psy

11 přírodních rad, jak účinně posílit imunitu

3.10.2017
Foto: 123rf.com

Podzim a blížící se zima jsou nejhorším obdobím, kdy se o nás pokouší civilizační choroby, trápí nás chřipka, angína a také nepříjemné nachlazení. Posilte svou imunitu a zařaďte do svého jídelníčku potraviny, které jsou plné potřebných vitamínů a minerálů.

1) Z ovoce volte citrusové plody. Nejvíce vitamínu C najdete v grapefruitu a také v kiwi. Zařaďte toto ovoce na podzim, ale konzumujte ho také v zimě. Je to ten nejrychleji dostupný přírodní vitamín C.

2) Pro posílení imunity doplňte také zinek, hořčík a vitamíny E a D. Tyto vitamíny jsou nejvíce obsaženy v ořechách, v luštěninách a také v listové zelenině. Do jídelníčku tak zařaďte čerstvý špenát a různé saláty.

3) Nejlepším přírodním antibiotikem je česnek. Ten můžete přidat do každodenních pokrmů, vyzkoušejte například do obyčejného zeleninového vývaru přidat prolisovaný česnek a nastrouhaný sýr.

4) Na podzim je také vhodné detoxikovat tělo a vyčistit organismus. Nejvhodnější jsou potraviny, které pomáhají trávení a zlepšují zažívání. Mezi takové patří kyselé zelí a kysané mléčné výrobky.

5) Velký vliv na zdraví a posílení imunitního systému mají také některé „zázračné“ rostliny. Mezi nimi je nejpoužívanější rakytník řešetlákový a kustovnice čínská. Tyto rostliny můžete konzumovat v čajích nebo je koupit sušené.

6) Nezapomínejte ani na omega-3 kyseliny. Tyto látky zpomalují stárnutí, pomáhají účinně bojovat proti civilizačním i jiným nemocem a významným způsobem posilují imunitu. Denně si dejte lžíci rybího tuku nebo si jej kupte v tabletách. Nezapomínejte ani na pravidelnou konzumaci ryb.

7) Zinek doplňte mlékem, vaječnými žloutky nebo například ústřicemi. Velké množství tohoto minerálu, který posiluje organismus, je obsaženo také v tmavém masu a v játrech.

8) Draslíkovou bombu si dopřejte v podobě banánu nebo čtverečku hořké čokolády. Draslík najdete též v kakau, které si můžete dopřát na podzim nebo v zimě také s rostlinným mlékem. Zkuste si do kakaa dát lžičku skořice a užijte si novou a neobvyklou chuť.

9) Pro posílení imunity je nutné doplnit též vitamín B. Ten je obsažen například v kvasnicích, celozrnných obilovinách a také v luštěninách.

10) Ze zeleniny zařaďte do jídelníčku brokolici, růžičkovou kapustu a také květák. O zelenině se dokonce říká, že když alespoň malé porce zeleniny zařadíte do svého jídelníčku šestkrát denně, dosáhnete stoprocentní funkce imunitního systému.

11) Z bylinek můžete vyzkoušet aloe vera, která čistí tělo a posiluje organismus. Skvělým pomocníkem pro posílení imunity je také Spriulina, mořská řasa, která můžete koupit téměř v každé prodejně zdravé výživy. V boji proti nemocem je velmi účiný ženšen, který pomáhá proti nachlazení, a zelený ječmen, který dokáže tělo pročistit a znovu nastartovat.

Jak posilujete imunitu vy?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

1 komentář

  1. Evík

    11.10.2017 at 7:21

    To je skvělý shrnutí, co dělat na podzim! A musím si říct, že většinu z toho dělám taky. Snažím se jíst luštěniny a zeleninu, která je na trhu k dostání, Rakytníkovou šťávu pijeme s manželem namísto ranního džusu, používáme med a když se cítíme oslabení, bereme chvilku wobenzym.

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook