Geloren - kloubní výživa pro psy

10 sportů, které vás v zimě budou bavit

18.11.2015
Foto: 123rf.com

I když se vám v zimě nebude chtít nic dělat, zkuste sami sebe přece jen přemluvit a do nějaké pohybové aktivity se pusťte. Nejenže tak utužíte své zdraví, ale sport vám i zvedne náladu. Mimo jiné si pak můžete s klidným svědomím dopřát i nějakou tu sladkost jako odměnu za vynaložené úsilí.

Jaký sport si vybrat

Možností zimních sportů je opravdu velké množství. Nejdříve se musíte rozhodnout, jestli chcete sportovat doma, nebo venku. Zároveň se zaměřte na to, jestli chcete sportovat sami, s kamarádkou, nebo s celou partou.

Na co si dát pozor

Severské přísloví říká: „Neexistuje špatné počasí, existuje jen špatné oblečení.“ Pokud tedy chcete sportovat venku, nezapomeňte se vhodně obléct. Ideálním pomocníkem je termo prádlo, které nepromokne a ochrání vás před zimou i větrem. Zároveň se v něm zbytečně nezpotíte.

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

1) Zimní procházka

Ideální vzdáleností je zhruba 7 kilometrů. Dopřejte si svižnou chůzi, která prospívá kondici i oslabené imunitě. Navíc vyplavíte velké množství endorfinů – hormonů štěstí.

Za hodinu této aktivity spálíte 1300 KJ.

2) Běh

Pokud jste zvyklí běhat, ani v zimě nemusíte přestávat. Zvolte jen výše zmíněné vhodné oblečení a vyberte si příjemnou trasu. Ideální je běhat, dokud venku není tma. Dejte si ale pozor na namrzlé cesty. Pokud je teplota opravdu hodně nízká, můžete navštívit fitness centrum a zaběhat si na páse.

Za hodinu této aktivity spálíte 3200 KJ.

3) Plavání

Vyberte si ve svém okolí bazén, jehož voda má minimálně 26 °C. Zkuste uplavat alespoň 50 bazénů, a to v rychlém tempu. Uvidíte, že se velmi rychle zahřejete.

Za hodinu této aktivity spálíte 2200 KJ.

4) Lyže a běžky

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

Na lyžích spálíte opravdu velké množství kalorií. Dopřejte si pohled na zasněžené hory, krásnou zimní atmosféru i příjemný odpočinek v hospůdce pod svahem. Lyžování patří mezi nejoblíbenější zimní sporty. Ti, kteří nemají v oblibě sjezdovky a vleky, se mohou vydat na běžky. Ideálně na lesní cestu, která není příliš strmá.

Za hodinu této aktivity spálíte 2500 KJ.

5) Jízda na kole

Letní jízdu na kole nahraďte spinningem. Nevyjdete tak ze cviku a zároveň posílíte všechny svaly. Dopřejte si jízdu ve vytrvalém tempu a úbytek kil na sebe nenechá dlouho čekat.

Za hodinu této aktivity spálíte 2200 KJ.

6) Bikram jóga

Tato jóga je v poslední době velmi oblíbená. Bikram jóga svými cviky připomíná běžnou jógu, ale velký rozdíl vás spočívá v místnosti, kde se cvičí – teplota v ní totiž dosahuje 40 °C. Toto cvičení dokonale formuje postavu, pomáhá spalovat tuky a zároveň dokáže i zklidnit.

Za hodinu této aktivity spálíte 1250 KJ.

7) Kickbox nebo box

Pokud se v zimě chcete opravdu zahřát, vydejte se na lekci boxu. Lekce kickboxu jsou pak vhodné i pro ženy, můžete zde vybít veškeré napětí a frustraci. Box vám dobije energii a určitě se nebudete nudit.

Za hodinu této aktivity spálíte 1900 KJ

Foto: 123rf.com

Foto: 123rf.com

8) Bruslení

Dalším oblíbeným zimním sportem je bruslení. Vezměte s sebou na led i partnera a užijte si odpočinek i zábavu v jednom. Navíc dokonale zpevníte svaly na nohou a hýždích.

Za hodinu této aktivity spálíte 1700 KJ.

9) Pilates

Toto cvičení můžete vyzkoušet v teple svého obýváku. Pilates vám protáhne svaly celého těla a mimo jiné u tohoto cvičení můžete skvěle relaxovat. Cviky se propojují i s hlubokým dýcháním.

Za hodinu této aktivity spálíte 1100 KJ.

10) Tanec

Pokud chcete v zimě opravdu rozproudit krev a zahřát všechny své svaly, zatančete si. Nejenže spálíte velké množství kalorií, ale zároveň se skvěle pobavíte. Vydejte se klidně tančit do klubu nebo s partnerem do tančírny. Zatancovat si můžete i doma před zrcadlem.

Za hodinu této aktivity spálíte 2300 KJ.

Patříte mezi sportovní nadšence, kteří cvičí i v zimě? Který zimní sport je váš nejoblíbenější?

Michaela Michalíková

DOPORUČUJEME

1 komentář

  1. Silva

    30.1.2018 at 23:45

    Pěkný seznam. Jsem si myslela, jak se v zimě nebudu hýbat a nakonec je letos příjemná zima a já si dávám pravidelně dlouhé procházky, i 2-3 hodiny, nebo si zajdu na kruháč pro ženy, jógu a nebo doma s dětmi jen tak blbneme a děláme si disco. Co mě přinutilo najít antiperspirant i pro zimu a vyhrála to jemně sladká hruška od Dove 🙂

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook